L'Ours

Aventuri, Dramă, Familie (France, United States of America)

Jean-Jacques Annaud

Renn Productions, Price

21 Octombrie 1988

17 Septembrie 2021

Filmul isi propune un tel indraznet, aducand cativa ursi in randul personajelor principale, fara a adauga vreo voce umana acestora care sa ne faca sa-i intelegem cu mintea. Si totusi, comportamentul si gesturile lor sunt atat de expresive, atat de stralucit surprinse de realizatorii filmului, incat putem spune ca orice comunicare de tip uman ar fi redundanta! Mai mult, in povestea filmului apar si niste oameni, care comunica intre ei prin dialog si care totusi nu ne fac sa ne simtim mai familiari cu ei decat cu minunatele mamifere blanoase ale padurii. Filmul prezinta povestea unui pui de urs care isi pierde mama in urma unui accident. Ramas singur, el incearca sa se "lipeasca" plin de jucausenie de un grizzly solitar, care insa nu se simte incantat de asemenea oferta. Dar evenimentele se precipita cand ei se intalnesc cu un duo de vanatori pusi pe fapte mari, care bantuiau muntii cu pustile pregatite sa doboare marele trofeu. Maturizarea micului pui de urs capata din acest moment un ritm accelerat si se impleteste cu maturizarea afectiva a vanatorilor in fata minunatiilor naturii.

KATAKLYSM

08.09.2018

film super-premiat si super nominalizat de o sensibilitate cu totul aparte, putine dialoguri dar avand suficienta forta inca sa nasca in mintea oricui dialoguri, intrebari si raspunsuri. mi se pare un film original 100% si merita vazut de oricine si oricand. l-am revazut de curand dupa ceva ani si mi-a placut la fel de mult ca la prima vizionare!

2 1

solone

08.09.2018

film de exceptie. surprize la tot pasul. incantare, amuzament si desfatare. noi, oamenii, avem ce invata de la animale. frumoasa lectie de viata. recomand cu caldura

2 2

mar888

08.09.2018

Pe scurt - un film de vazut cu familia, despre lumea salbatica si interventia omului in ea. Foarte natural au ''jucat'' ursii, chiar am ramas uimita cum dresorii au reusit asa ceva, rezultatul muncii lor fiind niste cadre incredibile, si chiar initial am avut impresia ca ma uit la un film documentar intr-atit de real si credibil a fost filmat. Pentru final o intrebare - ati vazut voi vreun ursulet mai dragut decit acesta?? cit de mult mi-a placut starea lui halucinogena dupa gustatul ciupercilor si visele lui infricosatoare cu micile broscute.

4 1