Cei mai frumosi ani ai vietii noastre

The Best Years of Our Lives

Dramă, Istoric, Romantic (United States of America)

William Wyler

Samuel Goldwyn Productions

27 Mai 2022

<p align="justify">După cel de-al doilea război mondial, trei foşti combatanţi, un marinar, un pilot de bombardier şi un sergent, revin în America. Poveştile lor se întreţes în canavaua adaptării şi reintegrării într-o societate de care s-au rupt brusc. Fiecare din ei trece printr-o criză, o zguduire a propriului univers odată cu întoarcerea în paradisul de „acasă” după iadul războiului. Evoluţia fiecăruia a ieşit din făgaşul normal, valorile pe care şi le-au însuşit pentru a supravieţui neavînd relevanţă în timp de pace.</p><p align="justify"> Sergentul Al, revenit în mediul bancar, îşi şochează colegii cu propunerile sale privind împrumuturile către veterani; Fred, fost pilot şi erou, se vede silit să se întoarcă la slujba sa de duzină, în vreme ce soţia lui se dovedeşte a fi fost îndrăgostită nu de el, ci de uniforma lui; în fine, Homer, care şi-a pierdut ambele mîini, trece printr-o puternică criză interioară, nedorind să vadă milă în ochii celorlalţi, îndeosebi ai logodnicei sale. Drumul spre depăşirea crizei şi găsirea căminului, a sentimentului apartenenţei, poate fi făcut doar împreună.</p>

sinradu

08.09.2018

William Wyler a realizat, prin acest film, pe drept răsplătită cu 7 Oscaruri şi un Glob de Aur, una dintre capodoperele sale, cu o puternică tentă socială, care, chiar dacă trecem peste relevanţa foarte ridicată în epocă (să nu uităm că filmul este făcut în 1946), constituie şi astăzi un reper privind perioada post-război, şi datorită incursiunilor chirurgicale în cotidianul american al acelor ani.

4 1

08.09.2018

Filmul, de mare rasunet in vremea sa, m-a impresionat prin excelentele realizari actoricesti sustinute de D.Andrews si F. March,un dialog sustinut de buna calitate rasplatita binemeritat de OSCAR.

6 1

lau72

08.09.2018

Efort incununat de succes de a surprinde , fara distantare in timp , problemele Americii postbelice . In pofida happy-endului impus ( somerul se insoara cu fata bancherului ) filmul e lucid si cinstit. Merita din plin cele sapte premii oscar

0 0