Dramă, Război (United States of America)

Samuel Fuller, Noboru Iguchi

Samuel Fuller

Lorimar Productions

28 Mai 1980

29 Noiembrie 2020

<p>La 24 de ani de la încheierea primului război mondial armata americană a ajuns să se lupte din nou cu armata germană. Sergentul Possum este un veteran călit în lupte, ajuns din nou pe front de data asta la comanda plutonului 1, corpul 16 din divizia 1 infanterie americană, pluton format din 12 oameni. În noiembrie 1942 în timpul atacării coastelor nord africane, soldaţii francezi care apărau plajele algeriene pentru mareşalul Petain şi Adolf Hitler nu vor să lupte împotriva trupelor americane aşa că fraternizează cu acestea. Trupa sergentului este mutată apoi în trecătoarea Kasserine pe unde urma să treacă vestita Africa Korps condusă de feldmareşalul Rommel, dar sergentul este rănit în luptă şi ajunge într-un spital militar german din Tunisia. Capturarea spitalului de forţele americane îi permite sergentului să se se reîntâlnească cu doar 4 soldaţi rămaşi în viaţă din plutonul său, Griff, un ţintaş de elită căruia nu-i place să ucidă oameni, Johnson, un crescător de porci în civilie, Vinci, un vagabond care cântă jazz la saxofon şi Zab, care se crede Hamingway din Bronx, împreună cu care continuă să participe alături şi de noii recruţi pe care nici nu apucă să-i cunoască la debarcările din Sicilia şi Normandia, ajungând în septembrie 1944 să treacă râul Meuse din Belgia înaintea ofensivei americane principale.</p>

ucero

08.09.2018

Tocmai am vizionat "The Big Red One", o drama de razboi devenita clasica. Suntem intr-o perioada in care dramele de razboi au redevenit la moda, chiar castigatoare de Oscar, si acest film nu este cu nimic mai prejos decat productiile actuale. Nu este usor de privit, pentru ca prezinta ororile celui de-al doilea razboi mondial intr-un mod mai diferit, mai direct... Mi-a facut placere sa-l vad la lucru pe regretatul Lee Marvin, intr-unul din rolurile sale de referinta. De vazut pt cei pasionati de genul "Razboi".

0 0

ceapaev

08.09.2018

Filmul incepe cu o indicatie interesanta:POVESTEA UNOR VIETI IMAGINARE BAZATE PE DECESE REALE Spun deosebit pt.ca derularea actiunii pare putin banala pt. un film de razboi.Filmul se axeaza viata unui sergent american din Divizia Intai Infanterie, fost combatant in Primul razboi.Urmareste viata sergentului, comandant de brigada,in campania din Africa de Nord, Sicilia si Debarcarea din Normandia.Nu se poate povesti.Dar are cateva momente cruciale:1.In primul razboi,omoara un soldat ungur, dupa incheierea armistiului de pace, exact la locul numit "Hristos pe cruce".2 In campania din Africa de nord, lupta impotriva francezilor de la Vichy 3 Debarcarea din Sicilia, unde un baietel care cara trupul neinsufletit al mamei lui colaboreaza cu sergentul la distrugerea unui obiectiv strategic nemtesc;4Debarcarea din Normandia unde faza in care trimite soldatii intr-o misiune, si-i striga prin numaratoare este de un dramatism fantastic;5 Moseste o frantuzoaica, care naste un baietel, exact la locul unde fusese in Primul razboi : "Hristos pe cruce". Spuneam ca filmul pare monoton, dar asta se datoreaza jocului de un calm imperturbabil al lui Lee Marvin (sergentul), dar creste in intensitate prin trairile psihologice din momentele pe care le-am enumerat.Un film de nota 10.

0 0

remyy63

08.09.2018

Calmul si privirea calda pe care o emana actorul Lee Marvin este intr-o oarecare masura improprie cu subiectul tratat de film,dar in razboi nu mai conteaza ca ai ochi albastrii,esti impins din spate de comandantii militari inainte,ca vitele la abator,nu conteaza ca ataci sau te aperi,musai sa curga sange.Filmul se axeaza pe povestea a patru soldati americani si cu sergentul,cinci,un sergent veteran supravietuitor al primului razboi mondial,aparent fara nume (desi la un moment dat se prezinta ca sergent Possum ),care participa la actiunile pe care armata americana le desfasoara in timpul celui de al doilea razboi mondial in Africa de Nord in 1942,in Sicilia 1943,debarcarea din Normandia in iunie 1944,luptele din Belgia din septembrie 1944 si intrarea in Germania nazista din octombrie 44.Descoperirea unui crematoriu pe undeva prin teritorile eliberate de sub ocupatia hitlerista ii da posibilitatea soldatului Griff,unul din cei patru din subordinea sergentului veteran,sa ucida primul soldat german,oripilat de ceea ce au fost in stare sa faca nemtii,o secventa bine conturata de regizor.La polul opus este secventa din spitalul militar german din Tunisia,pe care nici nu merita sa o comentez.Pentru amatorii filmelor ,,cu nemti,,recomand.

6 4