The Bourne Identity

Acțiune, Dramă, Mister, Thriller (United States of America, Germany, Czech Republic)

Doug Liman

Universal Pictures, Hypnotic, Kalima Productions GmbH & Co. KG, Stillking Films, The Kennedy/Marshall Company

14 Iunie 2002

4 Decembrie 2020

Un tanar este salvat din mare de catre echipajul unui vas de pescuit italian. Amnezic si lipsit aproape complet de identitate, el dovedeste totusi calitati de supravietuitor, vorbeste mai multe limbi straine si este expert in arte martiale. Ca urmare a faptului ca se trezeste urmarit pentru a fi ucis de catre doua organizatii diferite, Bourne se inarmeaza cu o valiza de bani si cunostintele sale de auto-aparare, si porneste in cautarea trecutului si adevaratei sale identitati, precum si a cauzei pentru care viata lui a luat o asemenea intorsatura

Nightwind

08.09.2018

Asa incepe povestea lui Bourne, celebrul spion sacrificat din romanele lui Rober Ludlum, desi se abata de la "canon" o face intr-un mod creativ, captivant care lasa loc de putine dubii, iar constructia personajului este foarte buna pentru o productie hollywoodiana.

3 4

encius

08.09.2018

Film de actiune tipic hollywoodian. Ma asteptam la un fir actiunii mai complicat, nu chiar atat de previzibil.

3 5

Rudolfo

08.09.2018

Filmul de spionaj reprezinta un gen foarte indragit si durabil, iar odata cu productia Identitatea lui Bourne (The Bourne Identity) acest gen cunoaste o abordare noua, contemporana. Regizorul Doug Liman, recunoscut datorita filmelor Swingers si Go, realizeaza o adaptare de mare finete a romanului lui Robert Ludlum publicat in 1980 si il aduce in prim plan pe Matt Damon care intruchipeaza un nou tip de spion. Filmat in intregime in afara SUA, in locatii precum Praga, Paris si Italia, Identitatea lui Bourne aliniaza o distributie internationala din care fac parte Franka Potente (Run Lola Run), Chris Cooper (American Beauty), Brian Cox, Clive Owen (Gosford Park) si Adewale Akinnuoye-Agbaje (Mumia revine). Scenaristi sunt Tony Gilroy si William Blake Herron. Din echipa de productie fac parte producatorii Doug Liman, Patrick Crowley (Charlie’s Angels: Full Throttle) si Richard N. Gladstein (The Cider House Rules), alaturi de producatorii executivi Frank Marshall (The Sixth Sense) si Robert Ludlum, care este totodata autorul romanului original, dar care din pacate a incetat din viata in urma cu un an. Povestea debuteaza cu salvarea din mare a unui amnezic (Damon), de catre echipajul unui vas de pescuit italian. Aproape mort, el are asupra sa numai gloantele din spate si numarul unui cont din Elvetia intiparit pe sold. Desi lipsit aproape complet de identitate si trecut, el dovedeste totusi calitati de luptator, vorbeste mai multe limbi si este expert in auto-aparare, abilitati care sunt marturii ale unui trecut periculos. In prezent, este dezorientat si precaut deoarece incearca sa descopere cine este de fapt si de ce viata sa a luat o asemenea intorsatura. Bourne isi da seama ca, desi el nu cunoaste pe nimeni, sunt destui care il recunosc si care nu-i vor binele. Cand o intalneste pe Marie Kreutz (Franka Potente), o aventuriera originara din Germania, Bourne ii ofera 10000 de dolari pentru a-l duce la Paris. In ciuda rezervelor pe care le are la inceput, Marie accepta banii si incepe o calatorie cu Bourne care ii va schimba viata pentru totdeauna. Urma trecutului lui Jason Bourne ajunge din Europa la sediul CIA din Langley, Virginia, de unde porneste Treadstone, o operatiune clandestina foarte controversata. In timp ce Bourne si Marie se lupta pentru a nu fi reperati in Franta, scopul operatiunii Treadstone este de a-i localiza si de-al elimina pe Bourne cat mai rapid si mai eficient posibil.

6 8