Candidatul (1972)

The Candidate

29 Iunie 1972

4 Iunie 2020

Bill McKay, fiul fostului guvernator al statului California John J. McKay, este un avocat idealist si corect, care se implica in cazuri de la care nu se asteapta la beneficii financiare. Atunci cand este recrutat de catre Marvin Lucas, seful staff-ului de campanie al Partidului Democrat, pentru a candida in alegerile electorale impotriva senatorului republican Crocker Jarmon, Bill McKay crede ca nu are nici o sansa de a castiga si accepta provocarea numai cu conditia de a i se permite sa spuna ceea ce gandeste. Sinceritatea cu care barbatul abordeaza probleme spinoase precum protectia mediului, avortul sau asistenta sociala captiveaza electoratul, iar Bill McKay urca in sondaje si ameninta tot mai mult pozitia contracandidatului sau Crocker Jarmon. Atunci cand Marvin Lucas intrevede posibilitatea victoriei candidatului democrat in alegeri, il manipuleaza pe Bill McKay si il determina sa isi cosmetizeze discursul politic. Desi detesta compromisurile si aranjamentele politice, candidatul se supune indicatiilor partidului si castiga alegerile, dandu-si seama cu groaza ca spre finalul cursei electorale a abdicat de la convingerile lui ferme si si-a patat constiinta si integritatea morala.

18.05.2012

Un film foarte bun vazut chiar in perioada campaniei electorale.The Candidate este un film in care Robert Redford face un rol foarte bun,expresiv.Filmul este dinamic si foarte bine consrtruit iar coloana sonora este foarte buna. Un film clasic care probabil ar trebuit vazut ... pentru mine acest film a fost chiar o gura de aer si-l recomand cu placere.

1 0