The Conspirator

Crimă, Dramă, Istoric (United States of America)

Robert Redford

Wildwood Enterprises, American Film Company

10 Septembrie 2010

19 Octombrie 2021

Presedintele Lincoln este asasinat la teatru de catre John Wilkes Booth, cunoscutul actor al perioadei.<br /><br />Dupa asasinat, armata porneste o campanie puternica de prindere a vinovatilor. Asasinul este ucis, iar trei dintre conspiratori sunt capturati. Deoarece unul dintre conspiratori John Surratt nu este de gasit, este arestata mama acestuia - Mary Surratt - sub acuzatia de conspiratie. Ea era proprietara pensiunii unde au avut loc intalnirile conspiratorilor.<br /><br />Senatorul Johnson incepe apararea acesteia, dar, apoi il lasa pe maiorul Aiken, erou de razboi nordist sa se ocupe de ea, din considerente politice.<br /><br />Procesul se desfasoara la tribunalul militar. Chiar daca dovezile sunt circumstantiale, martorii putin credibili, iar juriul ezita sa o condamne, pana la urma o va face la cererea expresa a presedintelui.<br /><br />Avocatul Aiken reuseste la obtina rejudecarea procesului la un tribunal civil, chiar de la judecatorul numit de Lincoln. Totusi, hotararea judecatorului este anulata prin decret prezidential.<br /><br />Ca urmare, Mary Surratt este executata impreuna cu ceilalti trei conspiratori capturati.

marius0405

08.09.2018

Nota 10 pentru costume.. Dupa vizualizarea filmului, va recomand sa cititi poveste tuturor asasinilor publicata pe wikipedia. nota 7

2 1

cristimarc

08.09.2018

Un film din cele care apar la cativa ani ca sa ne reaminteasca de ce Doamne-Doamne a ingaduit natiunea americana, chiar daca e inca incomplet asezata: pentru dreptul de-a te ridica sa protestezi cand esti neindreptatit si pentru dreptul de-a fi judecat corect. Oricum, marea frumusete a filmului consta in a face mai usor de inghitit faptul ca nimic nu se va schimba pentru specia noastra a contribuabililor: natiune, dormi linistita, guvernul vegheaza pentru tine. Robert Redford imbatraneste frumos, aidoma lui Clint Eastwood, lasandu-ne filme manifest si exemple de cum poti evita sa te lasi devorat de proprii copii ( vsv de Sergiu Nicolaescu )

9 0

08.09.2018

un film foarte interesant care trateaza o problema delicata ... asasinarea lui Abraham Lincoln ... The Conspirator este al 8-lea film regizat de catre Robert Redford .... insa fata de celelalte acesta nu se ridica la adevarata valoare a acestui mare actor .... Un film in care James McAvoy face un rol sters .... Tom Wilkinson de fatada .... de remarcat doar Robin Wright Penn ....

0 0