Dramă, Romantic (France, Italy, United Kingdom)

Bernardo Bertolucci

Gilbert Adair

Fiction Films, Recorded Picture Company (RPC), Peninsula Films

1 Septembrie 2003

25 Octombrie 2020

Matthew este un american ce studiaza la Paris in timpul turbulentelor politice din anii '60. La o demonstratie de protest, Matthew o intalneste pe Isabelle, care este obsedata de cinema, si pe fratele geaman al acesteia, Theo. Cand parintii celor doi pleaca in vacanta pe timpul verii, gemenii il invita pe Matthew sa locuiasca cu ei. In timp ce revolutia se desfasoara afara, cei trei tineri stau comfortabil in luxosul apartament si isi omoara timpul cu jocuri cu tenta sexuala.

micasirenaramona

08.09.2018

Dincolo de mult prea numeroasele scene de nuditate si dincolo de accentele mult prea pronuntat erotice, "The dreamers" este un film pe care regizorul Bernardo Bertolucci l-a dorit o incursiune succinta prin istoria cinematografiei mondiale, de la inceputurile ei si pana in prezent. Theo si Isabella, cei doi frati gemeni nonconformisti si rebeli intre care se infiripa o echivoca relatie incestuoasa, sunt exponentiali pentru o tara precum Franta, care este recunoscuta pentru libertinajul si frumoasa ei nebunie. Ei il fascineaza si il corup totodata pe inocentul si neinitiatul student american Matthew, sosit la studii intr-o tara straina ale carei conceptii inca nu le cunoaste, implicandu-l treptat intr-un fel de manage a trois cu o puternica tenta erotica, totul sub forma ludica a interpretarii de catre toti trei protagonistii a unor celebre scene din filme la fel de celebre, care si-au pus amprenta pe evolutia viitoare a cinematografiei. Pe mine personal m-a impresionat scena in care Eva Green se regaseste in ipostaza statuii lui Venus din Millo, silueta ei alba, filiforma si nuda, purtand manusi lungi si negre care creeaza impresia ca fata are bratele frante la fel ca si celebrul model, desenandu-se pe fundalul unei draperii de culoare intunecata. Din punctul meu de vedere se poate face o paralela intre "The dreamers" si filmul "Legaturi bolnavicioase" al lui Tudor Giurgiu, mult mai cunoscut probabil romanilor, cu deosebirea ca in primul caz este vorba de un trio alcatuit din doi baieti si o fata, iar in varianta romaneasca a povestii este vorba de doua fete si un singur baiat, intre care se leaga relatii la fel de stranii, nepermise de etica si evident incestuoase. Daca acestui film, si asa condimentat cu destule ingrediente erotice picante, i se mai adauga si cateva tulburari de ordin social si politic pe fundalul carora se desfasoara actiunea, cred ca merita sa ii acorzi atentia de a-l viziona macar o data in viata.

25 11

eedy

08.09.2018

O noua capodopera marca Bertolucci...cititi ce scrie Ramona pe aceasta pagina

7 8

andreibarza

08.09.2018

deci continu sa fiu socat de cat de misto poate sa scrie ramona... tu chiar investesti timp in asta sau vine de la sine? (pe de alta parte: you've made your point de vreo 3 ori cu tentele erotice - nu is chiar atat de deranjante pe cat se intelege dupa ce citesc ce ai scris) -------------------------------------- For all the others: Daca te uiti la filme in general, oridecare ar fi ele, respecti Filmul si vrei sa il intelegi SI INCA NU TE-AI UITAT LA THE DREAMERS, atunci sa ceva in privinta asta. E o adevarata lectie de cinematografie.

5 7