The Englishman Who Went Up a Hill But Came Down a Mountain

Dramă, Comedie, Romantic (United Kingdom)

Christopher Monger

Miramax, Parallax Pictures

12 Mai 1995

30 Noiembrie 2020

<p>Un cartograf jigneşte un întreg oraş atunci când declară că muntele care-l străjuieşte (un foarte preţuit punct de atracţie turistic) nu e altceva decât o colină. Dar, în curând, descoperă că localnicii excentrici, conduşi de un hangiu isteţ, nu se dau în lături de la nimic pentru a- şi apăra onoarea!</p><p>Reginald Anson şi George Garrard sunt doi cartografi britanici care ajung într-un orăşel din Ṭara Galilor pe nume Ffynnon Garw. Cea mai mare mândrie şi cel mai proeminent reper al locului este muntele ce poartă acelaşi nume ca şi oraşul, despre care locuitorii susţin că a fost primul format în Ṭara Galilor şi că i-a protejat, de-a lungul secolelor, de nenumăraţi romani, saxoni şi invadatori străini. Totuşi, Reginald şi George au veşti proaste pentru localnici: conform legii britanice, o ridicătură de pământ trebuie să aibă o înălţime de cel puţin 300 de metri ca să se poată califica drept munte şi, potrivit măsurătorilor lor, Ffynnon Garw are abia 280. Cetăţenii sunt şocaţi, insultaţi şi furioşi şi după multe dezbateri şi calcule atente, Anson şi Garrard conchid că, într-adevăr, au subestimat înălţimea lui Ffynnon Garw, dar că estimarea cea mai generoasă îl plasează undeva la 295 de metri. Convinşi că onoarea şi reputaţia oraşului se află în mâinile acestor englezi dubioşi, bunii cetăţeni ai orăşelului pun la cale un plan prin care să adauge 5 metri la “colina” lor. Între timp naivul Anson cade pradă farmecelor unei frumoase, dar extrem de voluntare localnice pe nume Betty. Vă vine sau nu să credeţi, această comedie cu o premiza foarte fantezistă a fost inspirată de o poveste adevărată. </p>

SosetaVesela

08.09.2018

suna foarte bine descrierea,insa nu-l gasesc nicaieri!!!:(((((

2 3

SosetaVesela

08.09.2018

Gata,l-am vazut.E foarte frumos,mi-a placut.E o poveste mai diferita,si putin amuzanta la final.Este chiar impresionant ce poate face o comunitate atunci cand lucreaza in echipa si nu se lasa descurajata.Il recomand:)

1 2

Cryss190

08.09.2018

O poveste bine pusa la punct, cu anumite elemente ce dau veridicitate peliculei, dar si accente fictionale ceea ce ii confera unicitate. Incapatanarea si asiduitatea pe care le manifesta galezii semnifica de altfel si atributele principale ale filmului, in jurul carora este construit subiectul. Si ca o ultima atingere, umorul fin englezesc/galez, asa cum ne-am obisnuit, nu ne paraseste nici de aceasta data! Un film opulent, care nu necesita ajustari.Enjoy!

3 1