The Far Pavilions (1984)

22 Aprilie 1984

22 Februarie 2020

<p>Mega-productia "The Far Pavilions" este o adaptare cinematografica a romanului lui M.M. Kaye. Actiunea se petrece in decorul Indiei coloniale in timpul celui de-al doilea razboi Afgan si urmareste aventurile lui Ashton Pelham-Martyn, un ofiter britanic. Nascut si crescut in India, Pelham-Martyn se dovedeste a fi victima loialitatii sale duble, conducand campania impotriva sefilor triburilor rebele de la frontiera de nord-vest a tarii. Povestea se centreaza pe iubirea interzisa dintre erou si o printesa indiana care este pe cale de a se marita cu un Raja local, mult mai varstnic decat ea si care risca a fi supusa ritualului sacru "sutee" - aderea ritualica pe rug a sotiilor conducatorilor stinsi din viata. Filmul surprinde prin arta cu care a ilustrat atmosfera culturala ambigua a unei Indii sfasiate intre vechile sale traditii si puternica influenta britanica "civilizatoare" dar sufocanta si incompatibila cu modul de viata local.</p>

27.05.2012

imi amintesc cu drag de serialul asta; am trait cu sufletul la gura aventurile eroilor si am devenit fana ben cross.

0 0

codrutica

16.02.2010

La vremea difuzarii acestui serial, in Romania nu existau prea multe oportunitati de acest gen. Cred ca in afara de Dallas, altceva demn de luat in seama nu mai aparuse. Serialul Pavilioane indepartate a produs o puternica impresie asupra publicului roman dar dupa Revolutie nu a mai fost difuzat de nicio televiziune comerciala. Culmea este ca, din pacate, nici macar TVR nu l-a mai considerat demn de a fi redifuzat. Ben Cross a jucat exceptional rolul indianului-englez, care nu stie cum sa se imparta intre cele doua natii ale sale: indiana si engleza, fara a face rau celor din jurul sau. Amy Irving cred ca era la unul dintre primele sale roluri ca protagonista, dar s-a descurcat excelent!! Filmul este una dintre cele mai bune cronici ale prezentei englezesti pe teritoriul Indiei, redand exact atmosfera de tensiune dintre vechi si nou, dintre practicile considerate inca pagane ale indienilor si gradul de civilizatie avansata al englezilor, nici unii nici altii nereusind sa ii inteleaga pe ceilalti...O dovada a faptului ca indienilor le-a fost mult mai bine de cand englezii au plecat de pe teritoriul lor este situatia Indieei de azi. Iar indienii nu au uitat engleza niciodata, amestecand intr-un stil fermecator cuvinte din diferite dialecte vorbite pe teritoriul acestui imens continent-stat, cu cuvinte englezesti.

0 0