The Fourth Kind

Mister, SF, Thriller (United States of America)

Olatunde Osunsanmi

Fourth Kind Productions, Universal Pictures, Gold Circle Films, Chambara Pictures, Dead Crow Productions, Saga Film, Focus Features

6 Noiembrie 2009

31 Iulie 2021

<p align="justify">  Fiind bazat pe intamplari reale, thriller-ul "The Fourth Kind" o are in centrul actiunii pe tanara psihiatra Abbey Tyler, care este insarcinata sa investigheze o serie de disparitii si sinucideri bizare petrecute in orasul Nome din statul nord-american Alaska pe parcursul ultimilor 40 de ani. Dupa moartea violenta a sotului ei Will, impreuna cu care are doi copii pe nume Ronnie si Ashley, Abbey Tyler se implica cu toata convingerea in sondarea subconstientului catorva dintre pacientii ei din Nome, care par sa fi fost victimele unor experiente paranormale infricosatoare legate de rapirile extraterestre. Primul localnic care accepta sa fie hipnotizat de catre psihiatra este Tommy Fisher, care sfarseste prin a-si impusca familia inainte de a se sinucide, in vreme ce al doilea pacient pe nume Scott Stracinsky sfarseste prin a paraliza de la gat in jos. Disparitia inexplicabila a fiicei sale Ashley, inregistrarile tulburatoare ale sedintelor de hipnoza ce i-au avut ca subiecti pe Tommy si Scott si nu in ultimul rand moartea suspecta a sotului ei Will o determina pe Abbey Tyler sa ii ceara colegului sau Abel Campos sa o introduca in stare de transa pentru a afla adevarul. </p>

robert11

08.09.2018

The Fourth Kind este cea mai buna dovada ca un horror nu are nevoie neaparat de efecte digitale spectaculoase sau de pirotehnie, pentru a se ridica la un standard inalt. Dimpotriva, regizorul si co-scenaristul Olatunde Osunsamni a incercat sa fie cat mai simplu si mai direct in tentativa lui de a transmise spectatorului mesajul acestei creatii. Si o face cu deosebit talent, insufland in mintea si inima privitorilor sentimente de groaza si neputinta, in fata unor fenomene implacabile si dezlantuite. Spre a accentua si mai mult spaima, el apeleaza la o tehnica intrucatva lipsita de fair-play, dar deosebit de eficienta: in secventele de debut, interpreta eroinei principale, Milla Jovovich, se prezinta pe ea insasi, avertizand spectatorii ca ceea ce vor vedea se bazeaza pe incidente reale. De altfel, inainte de lansarea filmului s-a desfasurat o inteligenta campanie de promovare, sugerand acelasi lucru: ca evenimentele prezentate in film ar fi fost inspirate de fapte autentice, petrecute intr-un orasel din Alaska. S-a ajuns chiar pana intr-acolo incat unii impatimiti ai paranormalului au „identificat” chiar asezarea respectiva, facandu-i pe edilii acesteia sa ceara realizatorilor filmului o dezmintire oficiala, dezmintire care chiar a venit dar n-a facut decat sa sporeasca aura de mister din jurul filmului. http://www.revistamagazin.ro/content/view/7483/18/

7 6

filon10

08.09.2018