The Golden Compass

Aventuri, Fantasy (United Kingdom, United States of America)

Chris Weitz

Depth of Field, New Line Cinema, Ingenious Film Partners, Scholastic Productions

4 Decembrie 2007

14 Decembrie 2007

\"His Dark Materials: The Golden Compass\" este un film bazat pe romanul \"Northern Lights\" primul roman din trilogia lui Philip Pullman, \"His Dark Materials\", ce va fi lansat in cinematografe pe 7 decembrie de catre New Line Cinema. Povestea in sine este o interesanta impletire dintre doua francize de succes: Harry Potter si Lord Of The Rings. Harry Potter, pentru ca exista o orfana careia ii este destinata maretia, dar mai intai trebuie sa se descopere pe sine inainte de a-si implini destinul impotriva sanselor slabe. La fel ca in Lord Of The Rings. Lyra (Dakota Blue Richards) trebuie sa se aventureze intr-o calatorie de proportii epice in care aduna un grup de aliati neobisnuiti si readuce un print pe tron, toate pentru a se lupta cu o forta mult superioara ce intentioneaza sa distruga lumea. Vor fi multe batalii, implicand tot felul de forte si o varietate de personaje. Locatiile de filmare ale filmului au inclus Anglia, Norvegia si pana si regiunea arctica Svalbard.

mdomnita

08.09.2018

Nu este un film de nota 10, dar mi s-a parut un film de fictiune destul de reusit. Si realizarea este facuta bine, scenele cu animale fiind reusite. Realizarea animalelor mari nu este atat de reusita ca realizarea animalelor mai mici. Spre exemplu, Pan apare destul de realist pe parcursul filmului. Filmul are o actiune captivanta care se petrece destul de rapid, si care nu lasa spectatorii sa se plictiseasca. Cu toate acestea, sfarsitul unor scene din film este destul de previzibil, ceea ce ii scade putin valoarea.

9 8

VINsTIcLA

08.09.2018

Cred ca o sa-l vad...dar numai cand apare pe dvd.Am auzit ca a luat un Oscar nush pentru ce...deci trebuie sa fie ceva de capul lui.

3 5

Patronu

08.09.2018

Dacă în urmă cu 5-6 ani filmul de fantezie părea a fi un gen pe moarte, suflul proaspăt adus de trilogia LOTR a impulsionat tot mai muţi producători să investească în asemenea realizări. The Golden Compass reprezintă prima parte a unei noi trilogii ce-şi va afla deznodământul în următorii ani. Deşi ca stil se apropie mai mult de Cronicile din Narnia decât de seria LOTR, filmul mi-a părut a fi o mixtură destul de reuşită între cele două. Din Narnia e luată ideea lumilor paralele, iar din LOTR modul de dezvoltare al poveştii. Deşi la început filmul pare destul de alambicat, devine mai captivant pe parcurs, iţele poveştii devenind mai uşor desluşibile. Producţia beneficiează şi de aportul unor actori inspirat aleşi pentru rolurile lor, precum Nicole Kidman, Daniel Craig sau Ian McKellen, care-şi împrumurtă vocea simpaticului urs Iorek Byrnison. Spre deosebire de alte filme de gen din ultima vreme, efectele speciale sunt folosite cu bun gust şi în folosul filmului, existând o mulţime de cadre excelent realizate. Finalul e destul de brusc, însă este evident deschisă portiţa spre partea a doua. The Golden Compass e departe de-a fi un film perfect, are carenţele sale, însă universul magic la limita dintre serios şi amuzant m-a captivat. De văzut.

15 12