The Good Heart

Dramă, Comedie, Romantic (Denmark, France, Iceland, United States of America)

Dagur Kári, Detlev Buck, Detlev Buck

Nimbus Film Productions

11 Septembrie 2009

13 Mai 2021

Lucas,un tanar inadaptat social,sensibil,traieste pe strada, intr-o cutie de carton.Ajuns intr-o stare psihica precara incearca sa se sinucida.Jacques este un batran morocanos, patronul unui bar,in care a impus un set de reguli ciudate,discriminatorii,acceptate de cativa clienti fideli.Cei doi se intalnesc in aceeasi camera de spital.Jacques este la al cincilea infarct(o minune pentru doctorii,al caror ’client’ era).Jacques,care nu are rude si stiind ca inima lui poate ceda oricand, intuieste in Lucas omul potrivit , pe care sa-l initieze in administrarea barului si caruia,eventual,sa i-l lase mostenire.La externare,Lucas ii roaga pe doctori sa-l treaca pe lista donatorilor de organe,in caz de deces.Ulterior, Jacques il gaseste pe Lucas, intr-o stare de depresie acuta, il convinge sa-si paraseasca adapostul mizer si sa lucreze impreuna in bar. Aparitia unei femei disperate,fara niciun adapost, April ,il determina pe Lucas sa incalce regulile barului si sa o gazduiasca ,temporar,pe aceasta ,fara acordul lui Jacques.Influenta lui April cat si acceptarea de catre Jacques a transplantului de inima,vor avea efecte neasteptate asupra vietii tuturor.

itsme

08.09.2018

Am vazut filmul in cadrul TIFF-ului sambata si pot sa zic ca a fost foarte impresionant- atat de impresionant ca la sfarsit am plans... Cumva reuseste sa redea natura omului cu acele partisoare care ne fac sa fim vii... MERITA VAZUT!

3 0

ALEXE

08.09.2018

“ Oamenii se împart în două categorii: cei care caută sensul vieţii fără să-l găsească şi cei care l-au găsit fără să-l caute.” Cioran In prima categorie sunt incluse personajele Lucas,Jacques si clientii barului,fiecare reprezentand un alt segment din societatea umana.A doua categorie este reprezentata in primul rand de April.Aceste apartenente sunt in realitate ,iluzorii,pentru ca, pana in final (precum in viata) nici nerealizatii si nici inchipuitii (orbii) realizati nu raman asa.Filmul este o alegorie pentru ca : -barul este o metafora pentru cadrul spatio-temporal in care oamenii se pot retrage ,aparati de agresivitatea societatii ; -regulile ciudate impuse de Jacques, sunt modalitati, prin care oamenii sunt ajutati sa nu ajunga la alienare,obiectiv permanent al societatii ,in raport cu ei.Regizorul(scenarist)face o analiza psihologica extrem de fina(nu psihologie abisala precum in kitsch-ul Inception)la nivelul fiecarui personaj si relational.Antiteza initiala intre Lucas (sensibil,generos,indatoritor,static in conditia lui mizera)si Jacques (morocanos,cinic,tipicar,agresiv,luptator,fara a fi mizantrop sau misogin)se estompeaza ,fiecare il influenteaza pe celalalt.April este personajul cheie:din primul moment stie ce vrea,cum sa obtina statutul dorit,cu toate ca nu lasa sa se vada aceste intentii si in plus este in realitate cea mai neputincioasa (psihic)dintre toti(paradox ?nu,viata).Ea reuseste sa distruga echilibrul precar al celorlalte personaje si sa arunce totul in haos.April ,foloseste orice opurtunitate pentru a isi atinge scopul ,ceilalti necontand pentru ea(ii sparge nasul, cu un pachet de bani inghetati,lui Lucas,milosul caruia ii datora totul,apoi pleaca calma cu banii ).Este de remarcat rolul nefast al unor demersuri,aparent inofensive,asupra omului neatent din naivitate sau indolenta.In scenariu ,o rata ,pregatita pentru a fi taiata de sarbatori,are un rol important in economia filmului,in trei momente:1)prima iesire pe strada,din cauza lui April, care lasa usa deschisa;2)renuntarea ,la taierea ei;3)a doua iesire, pe strada, din cauza initiativei lui April de a organiza o petrecere(in lipsa lui Jacques).Urmarile acestor situatii minore,sunt socante.Exceptionalul film al tanarului regizor islandez,Dagur Kari,(format la scoala daneza de film,Dogma,von Trier) este RASPUNSUL CINEMATOGRAFIC EUROPEAN la unele probleme ale omului modern,un raspuns adanc gandit,onest,responsabil,fara aberatii tehnologice,varcolaci,fantome sau vise.Filmul te solicita mental pe tot parcursul sau,finalul este semnificativ si la plecarea din sala esti tentat sa te opresti din goana obisnuita si sa reflectezi.Filmul, este pentru cei care vor sa se apropie in mod real de o solutie, la unele din problemele lumii contemporane si nu pentru cei, care vor sa fuga de aceste probleme, cu navete spatiale sau in vis.

5 2

Bibi_TM

08.09.2018

Lucas (seamana leit cu Leo Messi), un tanar fara adapost dar cu o inima mare, este luat in custodie dupa o tentativa de sinucidere de catre impulsivul patron de bar, Jacques. Intre cei doi se leaga o relatie speciala si pana in final totul se termina asa cum ma si asteptam. Cu toate ca finalul se banuieste inca din primele minute, filmul merita toata atentia.

0 0