The Good Lie

Dramă (United States of America)

Philippe Falardeau

Blue Sky Films, Alcon Entertainment, Black Label Media

27 Iunie 2014

14 Noiembrie 2014

<p style="line-height: 14.25pt" class="MsoNormal"><span style="font-size: 12pt; background-image: initial; background-attachment: initial; background-size: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-position: initial; background-repeat: initial">Unor refugiaţi din Sudan li se dă şansa să o ia de la capăt  în America. Odată ajunşi în Kansas, întâlnirea cu angajaţii agenţiei de consiliere le schimbă pentru totdeauna vieţile.</span></p>

mindhunters

08.09.2018

Sunt oameni care nu arborează zâmbete false doar ca să se facă plăcuți, care cred în adevăr și nu știu ce-i aia minciună, până când sunt puși în situații critice și atunci, cu o minciună, salvează o viață; asta, dragii mei, e „a good lie”, pentru că are un scop nobil și ajută mult mai mult decât ar putea s-o facă adevărul în acea situație. Această nuanță pozitivă a unei minciuni este perfect ilustrată în filmul The Good Lie, în care speranța de a avea o viață mai bună (sau o viață și atât) depinde de o minciună albă, cum s-ar zice la noi. Anii zboară, iar copiii devin tineri încrezători, ce speră la un viitor mai bun într-o altă țară – desigur, SUA; legăturile dintre ei sunt prea strânse pentru a mai putea fi vreodată rupte, căci suferințele din trecut i-au unit într-o perioadă în care doar sprijinul reciproc și solidaritatea îi mai puteau ține în viață. Filmul este fără îndoială o dramă, cu un mesaj umanitar foarte bine conturat, dar nu lipsesc nici momentele amuzante: e de înțeles, cei 3 par căzuți din lună, nu știu ce-i ăla telefon, n-au văzut McDonald’s niciodată, nu-s obișnuiți cu zâmbetele false, dar atât de necesare într-o societate ai cărei membri parcă au uitat ce e ăla zâmbet pornit din inimă. Margaret Nagle s-a ocupat de scenariu și ne-a oferit o poveste frumoasă, emoționantă, cu note tragice, dar și amuzante pe alocuri, în care se vede clar cât de mult valorează o familie, ce sacrificii sunt dispuși să fac frații pentru cei pe care îi au în grijă și cât e de important să fii un om bun, cald, care să nu-și abandoneze principiile. Pe Philippe Falardeau îl știam deja, pentru că i-am mai urmărit o producție, Monsieur Lazhar, în care abordează tot o tematică foarte delicată și complexă, folosindu-se de simboluri și cadre aparent simple, dar cu mult impact pentru cinefili. Toți cei 4 actori de culoare care au interpretat rolurile celor 4 frați – Arnold Oceng, Ger Duany, Emmanuel Jal și Kuoth Wiel au o conexiune strânsă cu trecutul tulburat al Sudanului, fiind copii ai unor orfani de război ca cei prezentați în film. Deși m-a șocat prima oară s-o văd pe Reese Witherspoon fără pletele ei blonde, mi-a plăcut interpretarea: nu îi fură lumina reflectoarelor lui Oceng, dar creează un personaj simpatic, de nădejde, un model de om prin gradul de implicare și răspunderea pe care e hotărâtă să și-o asume, doar doar va aduce o bucurie celor deja prea năpăstuiți.

4 2

08.09.2018

Nu aveam multe cunostiinte despre acest film in prima masura insa cand am observat nota acestui film inregistrata pe IMDB si mai ales excelentul comentariu scris mai jos de catre "mindhunters" pur si simplu mi-am dat seama ca trebuie sa vad acest film. Astfel la ceva timp de la aceste evenimente in sfarsit am avut si eu ocazia sa ii acord acestui film timpul necesar.Si nu imi pare rau absolut deloc pentru ca The Good Lie mi s-a parut un film foarte frumos,plin de emotie si sensibilitate. O poveste care nu are cum sa nu te emotioneze si sa te impresioneze datorita evenimentelor prezentate iar personajele centrale sunt foarte interesantet si iti castiga foarte usor compatimia si simpatia.Bazata pe evenimente reale acest film reuseste sa iti capteze atentia cu un inceput foarte dramatic si foarte impresionat din punct de vedere vizual.Cadrele surprinse de regizor pe tot parcursul filmului au fost impresionante si cu un impact emotional imens asupra spectatorului.Un inceput alert care declanseaza o serie de evenimente uimitoare pe tot parcursul filmului.Mi-a placut cum povestea a evoluat chiar daca uneori parca este mult prea grabita si sare peste unele aspecte insa per-total scenariul a fost foarte ok scris si a surprins placut.Personajele principale mi s-au parut foarte bine conturate cu un mic minus pentru personajul interpretat de Reese Witherspoon.Acting-ul oferit de catre actorii a fost unul foarte ok si am ramas surprins placut de catre cei patru protagonisti.Despre Reese Witherspoon nu pot spune foarte multe insa imi era dor de aceasta intr-o oarecare masura si in ultimi doi ani imi amintesc de aceasta doar datorita rolului oferit in Mud. Foarte interesant sa vezi impactul noului peisaj asupra personajelor si modul in care acestia se adapteaza la noile si falsele aspecte ale acestei noi societati.Astfel avem parte de unele momente sincere si impresionante despre ce inseamna cu adevarat sensul unei noi vieti si cat de mult te leaga trecutul oriunde te ai duce.Putin nostalgic finalul din punctul meu de vedere insa si foarte emotionant si dea dreptul o adevarata lectie importanta despre solidaritate si generozitate. The Good Lie este un film foarte bun care mi-a intrecut cu mult asteptariile.Ma asteptam sa imi placa insa atat de mult in nici un caz.Un film care m-a impresionat si emotionat terbil datorita unei povesti uimitoare.Apreciez de-asemenea si coloana sonora atent selectata si mi-a placut foarte mult si genericul de final cu acele impresionante poze.Recomand cu foarte multa incredere aceasta drama si sunt sigur ca v-a reusi sa va impresioneze.

2 0

Ionupiratu

08.09.2018

In ultima perioada de timp, filmele despre regiunile Africii defavorizate au inceput sa ma sensibilizeze. The Good Lie este acel film ce scoate in evidenta felul de-a trai intr-un mediu neprielnic, supravietuirea printr-un trai rudimentar. O viata grea dar simpla care are partea ei de fericire, o existenta multumitoare daca n-ar fi existat o influenta exterioara nefasta din partea societatii ce are parte de “politicieni” brutali. In aceste locuri de o saracime extrema se intampla unul dintre cele mai groaznice razboaie, Sudanul e acel loc al actiunii unde razboiul civil face victime in dreptul nevinovatiilor. Personajele noastre sunt un grup de copii care supravietuiesc din satul lor devastat. Calatoria lor e lunga si plina de primejdii, viata lor de multe ori artanand de-un fir de ata. Se expune modul lor de viata prin evidentierea unor trasaturi simple si inocente: legaturile inter-umane sunt in prim-plan iar intrajutorarea frateasca trece peste barierele impuse de familie. In partea doua a familie descoperim rezultatul maturizarii fortate a grupului de copii si cum o iau pe drumul “modernizarii” in tara tuturor posibilitatilor. Pe acest drum descoperim un comic inteligent expus fara a leza personajele. Grupul de sudanezi au reusit sa supravietuiasca ivindu-se oportunitatea de-a pleca in State. Umorul vine din staruinta lor de-a se adapta la noul lor mod de viata, un umor care vine presarat cu multe momente emotionante. Cei dezavantajati inca de la nastere isi vor recastiga dreptul de-a trai decent, printr-un suflu nou, indraznet si plini de speranta. Sa nu uitam de partea religioasa a filmului, chiar daca e lasata intr-un plan secund joaca un rol foarte important in viata spirituala a personajelor. Daca nu sunteti multumiti de viata voastra va invit sa urmariti acest film, care va va arata ca un fund de borcan spart, o biblie, cateva haine zdrentuite pe tine, o oala si multa vointa te poate face sa razbesti in aceasta viata indiferent de greutati. Asta nu ca sa cazi in nemultumire de situatia in care esti, de mediul in care te-ai nascut care-ti da dreptul la o viata decenta. Un film inspirat din fapte reale, care se exprima intr-un mod cat se poate de simplu si uman, o apropiere emotionale care te va face sa militezi pentru situatia altora, fara a te intrista.

1 1