The Grand Budapest Hotel

Comedie, Dramă (United Kingdom, United States of America, Germany)

Wes Anderson

Fox Searchlight Pictures, Scott Rudin Productions, Studio Babelsberg, Indian Paintbrush, TSG Entertainment, American Empirical Pictures

26 Februarie 2014

21 Martie 2014

Filmul spune povestea unui concierge (gestionar) legendar de la un hotel european renumit între războaie și prietenia sa cu un tânăr angajat care devine protectorul său de încredere. Povestea implică furtul și recuperarea unei picturi renascentiste neprețuite, lupta pentru o avere enormă a familiei și răsturnările lente și apoi bruști care au transformat Europa în prima jumătate a secolului al 20-lea.

Bibi_TM

08.09.2018

Gustave H, administratorul (...si nu portarul) Grand Budapest Hotel obtine o mostenire incomensurabila de la o batranica de 84 de ani careia ii administra ''tratamente'' preferentiale. Impreuna cu Zero Moustafa, isi fura un tablou din propria mostenire si de aici se isca nenumarate probleme care dau peste cap activitatile din Republica Zubrowka (numele Republicii fictive Zubrowka vine de la vodca poloneza Zubrowka - vodca asezonata cu Iarba de Bizon - ''prietenii stiu de ce...'') Majoritatea filmarilor au loc in locuri pitoresti din Landul Saxonia din Germania : Görlitz (Magazinul istoric Art Department Nouveau, anterior "Karstadt"), Castelul Hainewalde (Zwinger), Dresda Kunstmuseum, Castelul Waldenburg, Castelul Osterstein (Zwickau) - (Scenele din inchisoare), Sächsische Schweiz (Scena de nunta).

3 6

bradu

08.09.2018

Mi s-a părut un film plastic pentru că, din punctul meu de vedere,în special personajele, au fost prezentate și modelate prin prisma caracterului simpaticului, Gustave (vom întâlni o multitudine de personaje parodiate), un om plin de încărcătură emoțională,un fel de "dandy" de modă veche dar un bun manager și un adevărat cavaler plin de noblețe .De aceea personajele mi-au lăsat impresia că sunt puțin false, că sunt lipsite de realism ca și întreaga poveste. Filmul este prezentat în mici episoade,succesive,cu o temă bine gradată,într-o imagine impecabilă și plină de culoare dar, în ciuda faptului că acțiunea nu lipsește, povestea nu trezește niciun sentiment, rămâi total detașat în fața ecranului și la sfârșit constați că nimic nu a avut un sens. Grand Budapest Hotel rămâne un film bun față de care simți o mare atracție fără să o poți motiva, o comedie de un umor mai sec,nu vei râde în hohote dar comicul situației il savurezi la greu și prezintă într-o atmosferă luxuriantă o lume de mult uitată cu bucuriile și necazurile ei. Genericul cuprinde o întreagă gamă de mari actori angrenați în conflictul acțiunii dar cu un loc bine definit, nu aglomerează niciun cadru dar nici vizual și au o interpretare impecabilă, dau un mare plus filmului iar concluzia care o tragi din acest film, este că viața e roz.

9 3

passaris

08.09.2018

Pai ... ma asteptam la ceva mai mult de la acest film... nota este mult prea mare pe imdb un 6 cred ca este mai convenabil pentru filmul lui Wes Anderson ... oricum sub asteptarii plus ca de mult voiam sa-l vad pacat se putea si mai bine

6 7