The Gunman (2015)

Acțiune, Dramă, Crimă | 16 February 2015 (France, Spain, United Kingdom, United States of America)

Pe viaţă şi pe moarte (2015)

The Gunman

Acțiune, Dramă, Crimă (France, Spain, United Kingdom, United States of America)

Pierre Morel

StudioCanal, Silver Pictures, Instituto de la Cinematografía y de las Artes Audiovisuales, Nostromo Pictures, Anton Capital Entertainment (ACE), Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), Prone Gunman, Prone Gunman A.I.E., Canal+, TF1 Films Production

16 Februarie 2015

20 Martie 2015

Un fost soldat al Forțelor Speciale și antreprenor militar care suferă de sindrom de stres post-traumatic încearcă să reia legătura cu iubita sa de-o viață, dar mai întâi trebuie să fugă de la Londra la Barcelona și prin toată Europa, ca să își dovedească nevinovăția.

mindhunters

08.09.2018

Îmi place Sean Penn la nebunie – de când l-am văzut prima oară în Mystic River, mi-am zis că trebuie să-i iau filmele la rând, să văd ce-i poate pielea. Și am rămas fascinată, deși nu am apucat să vizionez decât o parte din producțiile în care a jucat: Dead Man Walking, I am Sam, 21 grams, The Tree of Life și Gangster Squad sunt toate filme de care am rămas îndrăgostită, o bună parte din merit fiind a sa, căci face niște roluri uimitoare și foarte, foarte diferite. Primul gând pe care l-am avut după ce am terminat vizionarea a fost: ”Wow, Liam Neeson, tată, te paște pensionarea! Sean Penn e următorul erou de acțiune!”. Au fost câteva detalii care mi-au plăcut în mod special și mă fac să-l recomand tuturor, mai ales fanilor acestui gen, voi încerca să le subliniez în rândurile următoare, abținându-mă de la a da totuși spoilere. S-o luăm treptat: scenariul – deși nu dă pe-afară de originalitate, (știm deja povestea cu mercenarii care sunt plătiți să lichideze o persoană importantă, iar trăgătorul trebuie să se dea la fund o perioadă), are un moment-cheie pe care nu-l anticipam și care mi-a dat peste cap presupunerile. Și nu cred c-am fost singura în această situație, de la început pariezi că X e cel care vrea să-l omoare, pentru ca X să moară la nici jumătatea filmului! Mi-au plăcut mult scenele de luptă – sunt foarte intense, Sean Penn e super lucrat și bate tot ce prinde, dacă e pus în această situație. Deși are remușcări și nu vrea să mai omoare oameni, Jim Terrier (personajul său) se vede nevoit să-și reia vechea meserie atunci când e vânat de-un dușman necunoscut. Pe cât de faine sunt scenele cu bătăi, împușcături și explozii, pe atât de frumoase sunt cadrele luminoase în care Jim o vede pe Annie (Jasmine Trinca) de parcă ar fi un înger, îmbrăcată în alb și zâmbind (alternanța asta mai îndulcește stilul agresiv, sângeros al filmului). În plus, există un realism al poveștii care-i binevenit în contextul în care, în mai toate filmele de acțiune, eroul se avântă și omoară câte 15 oameni deodată (toți înarmați și bine făcuți), la final scapă basma curată, iar dacă între timp fata sau vreun prieten ajunge pe mâna celor răi, nu-i bai, că vor scăpa și ei fără mari probleme și fără un fir de păr clintit din cap. Iată că Jim nu-i chiar așa naiv și nu se aruncă în luptă decât atunci când nu e depășit numeric și e musai să-și confrunte inamicul. În rest, fuga e sănătoasă de multe ori. La fel șiretlicurile. Cum Sean Penn a fost protagonistul și a avut mult timp la dispoziție să-și dovedească încă o dată talentul, oscilând între profesionistul de neclintit și omul bântuit de remușcări, vulnerabil în fața unor potențiale căderi fizice sau psihice, ceilalți actori au rămas în plan secund, dar s-au descurcat la fel de bine. Per total, mi-a plăcut această producție, m-a ținut în suspans, m-a făcut să râd, mi-a dat ocazia să-l văd pe Sean Penn într-un nou rol, de această dată ca erou super bad-ass, m-a surprins pe alocuri, plus că muzica m-a relaxat. Eu vi-l recomand, un film de genul se vede la cinema, unde-i sunetul puternic, scaunele faine și ecranul imens, ca să poți fi absorbit cu totul de poveste. P.S.: am văzut că unii au sărit de fund în sus că personajul lui Jim pare dopat și că situația sa medicală era prea gravă ca să-i permită să se mai lupte așa bine. Ei bine, când ești într-o situație pe viață și pe moarte, pompează adrenalina în tine în draci, de aia poți să faci eforturi supraomenești ca să supraviețuiești. FACT. În al doilea rând, cum naiba să arate altfel un tip care își petrecuse viața ca mercenar (nu putea să fie un grăsan transpirat) și lucra, de fațadă, și la forat sau ce mai făcea el pentru companie? Normal că omul era bine făcut și se antrena ca să arate așa. D'oh! (invidia asta *running away in order not to get killed*)

4 1

malonegerald

08.09.2018

Descrierea filmului e total aiurea. Poate o fi o descriere de la un alt film. Mai știi ? Bine jucat , bine realizat. Dinamic , plin de suspans și ... adrenalină.

0 0

08.09.2018

Dupa o pauza destul de indelungata, Pierre Morel revine cu cel de al patrulea lungmetraj realizat. Noul film al regizorului este o adaptare cinematografica decenta a romanului The Prone Gunman. Din pacate filmul nu a fost primit deloc bine de catre criticii si nici majoritatea publicului nu a avut cuvinte mai calde pentru acest film. Insa mie cat de cat mi-a placut, in nici un caz nu m-a dezamagit iar daca finalul era mai inspirat, i-as fi acordat nota 7. Pentru un film de actiune, The Gunman nu prea dispune de foarte multe momente caracteristice genului. Totusi in astfel de momente lucruriile stau foarte bine si am ramas placut impresionat de intensitatea acestor momente si de desfasurarea acestora scene. In privinta acestui aspect, lipsa de actiune nu m-a deranjat cu absolut nimic. Am apreciat faptul ca s-a pus un accent important pe conturarea personajelor si pe situatia acestora. Astfel ca povestea sa fie credibila, regizorul a abordat destul de inspirat anumite situatii iar astfel datorita acestor factori, povestea functiuneaza in mare parte. Un ritm destul de ok care te mentine in alerta. Cele aproape 120 de minute nu trec greu iar acest lucru conteaza enorm. Personajul central iti castiga cu usurinta simpatia inca din primele cadre. Astfel ramai atent la evolutia acestui personaj si poti sa astepti calm urmatoarea explozie a actiunii. Regia filmului a fost ok, cu cateva cadre surprinse inteligent insa din pacate finalul a fost abordat total gresit. Filmului ii lipseste cred un antagonist mai bine diversificat si mult mai credibil. Acest fapt este un minus esential care scade brusc valoarea filmului. In rest la aspecte negative nu prea gasesc minusuri importante care chiar trebuie scoase in evidenta. Mi-a placut interpretarea reusita de Sean Penn. Actorul este intr-o forma fizica excelenta iar acest fapt este exploatat din plin. Personajul acestuia mi s-a parut interesant si am apreciat din plin lipsa intangibilitatii, eroul nostru fiind destul de afectat de anumite lucrurii. in distributie il regasim si pe Javier Bardem insa nu prea multe de spus despre acesta. De asemenea Idris Elba pentru doar 4-5 scurte aparitii. O interpretare care trebuie detaliata este cea a italiancei Jasmine Trinca. Aceasta ofera un rol si un personaj decent. Exista o chimie interesanta intre aceasta si Sean Penn iar astfel relatia celor doua personaje este credibila din plin si chiar frumoasa. Asadar The Gunman mi s-a parut un film de actiune cat de cat ok. Ma gandeam ca v-a fi mai slab avand in vedere aura negativa de care este inconjurat. Mi-a placut foarte mult de Sean Penn si am apreciat de asemenea si directiile abordate de firul narativ. Chiar daca este comuna actiunea, unele ideii mi-au placut destul de mult si rar le-am mai intalnit in alte filme. Pentru The Gunman doar nota 6 insa cred ca aceasta nota poate genera noii opinii iar anumite persoane sa ii acorde vizionarea. Nu il consider in nici cel mai mic caz o pierdere de timp.

0 0