Colina

The Hill

Dramă, Război (United Kingdom)

Sidney Lumet

Metro-Goldwyn-Mayer, Seven Arts Productions

24 Septembrie 2020

<p align="justify">     In timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, intr-o tabara militara disciplinara localizata in desertul libanez din nordul Africii si destinata soldatilor britanici al caror comportament rebel se cerea a fi corectat prin masuri de o duritate extrema, prizonierii erau persecutati de catre sergentul  nou-venit in campus Williams. Fiind un om crud si sadic prin natura lui, Williams gasea o placere deosebita in a-i forta pe bietii prizonieri sa urce si sa coboare in repetate randuri, sub soarele torid al verii, o colina artificiala construita chiar in mijlocul taberei,  pana cand acestia se prabuseau epuizati la pamant. </p><p align="justify">     Situatia se schimba atunci cand in tabara sunt adusi cinci noi prizonieri, in frunte cu Joe Roberts, care se transforma rapid in purtatorul de cuvant al camarazilor lui si ia atitudine impotriva tiranului Williams. Atunci cand unul dintre soldatii torturati moare din cauza "tratamentelor" speciale aplicate de Williams, izbucneste un conflict deschis intre medicul militar al campusului, sergentul-major Bert Wilson, sergentii Williams si Harris (cel de-al doilea fiind mult mai omenos si mai intelegator decat primul) si prizonierii ramasi in viata. </p>

cezar33

08.09.2018

Una dintre capodoperele cinematografiei anilor '60. Sidney Lumet pune alb-negru in fata spectatorului intr-un decor ce are ca fundal o colina intr-o mare de nisip, intr-un univers concentrational, vointa individului de a nu-si pierde umanitatea, forta lui de a lupta pana la capat indiferent de nota de plata pe care o va primi. Sean Connery pe atunci unul dintre exponentii curentului "Furiosilor" face o compozitie extraordinara.

1 0

08.09.2018

Un film extraordinar! La ce poate duce " dezumanizarea morala"...cand sub amenintarea "pustii" esti obligat sa faci ceva ce nu are nici o explicatie...este o idee excelenta a regizorului. Actorii interpreteaza exceptional rolurile ce nu pot fi uitate niciodata! Un film de nota 20

2 1

remyy63

08.09.2018

Desertul libanez nu are cum sa fie in nordul Africii,Libanul fiind o tara situata pe continentul asiatic,cred ca in descriere s-a tastat gresit,este vorba de desertul Libian.In fine,despre film numai cuvinte de lauda pot spune.Doi mari actori au avut niste interpretari exceptionale,este vorba despre Sean Connery,care in rolul Joe Roberts a reusit un joc scenic uluitor,care l-a ajutat ulterior in cariera lui prodigioasa si de Harry Andrews,care in rolul crudului si inumanului sergent Bert Wilson,a reusit sa dea o credibilitate cruda personajului jucat de el.Un film foarte bun.10.

13 1