The Hindenburg

Istoric, Thriller, Război (United States of America)

Robert Wise

The Filmakers Group, Universal Pictures

25 Decembrie 1975

27 Noiembrie 2021

Film realizat in anul 1975 de regizorul Robert Wise,pe un scenariu de Michael M.Mooney,William Link si Richard Levinson,avandu-i in rolurile principale pe George C.Scott,Anne Bancroft,William Atherton,Gig Young,Burgess Meredith si Charles Durning. In mai 1937,insarcinat cu securitatea dirijabilului Hindenburg,colonelul Ritter adera la planul unuia dintre mecanicii echipajului care vrea sa razbune distrugerea orasului Guernica prin sabotarea ''mandriei flotei aeriene naziste''. Explozia ar fi trebuit sa se produca dupa aterizarea in S.U.A.,dar conditiile meteorologice care intarzie operatiile pe aeroport duc la catastrofa.

CINEZEE

08.09.2018

mai ales ca are in el cateva secvente din ce s-a filmat la vremea aia pe pelicula alb negru

0 0

Bci2

08.09.2018

Un film thriller mai vechi cu regie si actori foarte buni care arata in imagini reale dezastrul dirijabilului nemtesc Hindenburg. Prabusirea dirijabilului ,,comercial" nemtesc a avut loc in Statele Unite datorita unui foc care a cuprins pina la urma tot dirijabilul desi era compartimentat, dar plin de hidrogen. Singura sursa de heliu --care nu arde in prezenta oxigenului--(spre deosebire de hidrogen), era la vremea respectiva Statele Unite care bineinteles au refuzat sa vanda heliu nazistilor pentru utilizarile potentiale de catre acestia ale heliului in dirijabile de razboi in WWII. Filmul nu-i regizat ca un film documentar desi a inclus si scene reale, combinate insa cu o actiune fictiva pentru care exista multe speculatii si prea putine indicatii sau fapte. Cea mai probabila explicatie a dezastrului Hindenburg a fost legata doar mai tarziu de aprinderea combustibilului Diesel folosit de dirijabil in momentul cand s-a aruncat funia ancorei pe timp de furtuna cu descarcari electrice care ar fi aprins combustibilul la bord, iar apoi focul s-ar fi generalizat in toate compartimentele pline cu hidrogen, fara insa sa se produca o explozie enorma care ar fi lasat foarte putini supravietuitori ai dirijabilului arzand pe portiuni in flacari. Imagini impresionante in film, insa fara explicatia de mai sus care a devenit dominanta mult dupa anii '75 cand a fost creat filmul. Actiunile la bord--inainte de dezastru-- sunt intretesute si pline de interes aratand conflicte si aspecte profund umane, bine jucate de actori. Parte thriller, parte realitate si documentar, parte fictiune, dar per total, filmul este foarte bine regizat si scenarizat. Lipseste tema unei iubiri aprinse ca in ,,Titanic" pentru a ajunge la un Oscar; are doar o infiripare de iubire matura ce nu ajunge nici pe departe la proportii dramatice sau epice. Fascinant, plin de interes, excelent realizat, ramane doar sa fie vazut cel putin odata, daca nu de doua ori.

1 5

08.09.2018

un film foarte bine realizat, practic nu i-am gasit nici o hiba, desi se stie finalul nu te poti abtine sa nu il urmaresti cu sufletul la gura, asta e dovada unui film excelent; pacat ca nu e prea vizionat, probabil si datorita vechimii lui; distributia este excelenta , actori de mare calibru , la vremea realizarii lui dar care au ramas si cum de mare calibru; mi-a placut mult si coloana sonora; intriga de la bordul dirijabilului a fost excelent instrumentata, scott a jucat excelent rolul omului ce trebuie sa faca echilibristica intre a -si face datoria si a ramane om.

0 0