The Hobbit: An Unexpected Journey

Aventuri, Fantasy, Acțiune (New Zealand, United States of America)

Peter Jackson, Eberhard Itzenplitz, Eberhard Itzenplitz

Warner Bros. Pictures, WingNut Films, New Line Cinema, Metro-Goldwyn-Mayer

26 Noiembrie 2012

14 Decembrie 2012

Aventura urmărește călătoria personajului principal Bilbo Baggins, care ia parte la o expediție de proporții epice, pentru a redobândi de la fiorosul dragon Smaug regatul pierdut al gnomilor, Erebor. Abordat pe nepusă masă de vrăjitorul Gandalf cel Sur, Bilbo se alătură unui grup de treisprezece gnomi, conduși de legendarul războinic Thorin Scut de Stejar. Călătoria lor îi va purta în Țara Pustietății, pe tărâmuri înșelătoare, pline de goblini, wargi, orci, și vrăjitori.

Claudizzz

08.09.2018

Cu siguranta unul din cele mai bune filme ale anului 2012, pote nu e cel mai bun dar cu siguranta printre cele mai bune. Efectele speciale, culorile, tinutele au fost superbe foarte bine exectuate, soundtrack-ul filmului iti da pur si simplu fiori iar actorii ei bine actorii te bucuri nespus sa-i revezi (gandalf, galadriel, golum, etc). Intr-un cuvant superb, abia astept sa vad urmatoarea parte.

6 4

cameleonii

08.09.2018

Problema filmului este ca The hobbit an unexpected journey, este de fapt The hobbit an expected journey. Nu este nimic care te poate surprinde in intregul film ( poate doar calitatea slaba a acestuia ), insa daca nu luam acest detaliu in considerare, practic parcurgi o aventura de 2 ore si 35 de minute previzibila, fortata uneori, foarte slaba in intriga si uneori plictisitoare, dar nici de cum neasteptata. Cu usurinta iti dai seama de ce urmeaza sa se intample, asta si pentru ca sunt faze inspirate sau copiate din LOTR. Am vazut ca orcii, trolii, goblinii, si chiar si Gollum s-au modernizat ( sau mai bine zis s-au invechit, pentru ca actiunea se petrece cu 60 de ani in urma evenimentelor din Lord of the rings ). Acum poti sa discuti cu ei, poti sa faci misto de ei, si chiar poti sa si spui ghicitori alaturi de ei. Nu mai sunt aceleasi bestii fioroase care nu ar fi ezitat nicio clipa in a te ucide daca ar fi avut ocazia ( in special orcii, trolii, goblinii ), sau de care trebuia sa-ti fie frica. Avem asadar niste creaturi mai umane ca niciodata, unele dintre ele chiar varsa niste lacrimi si sunt pregatite sa se „sacrifice”, fix asa cum le sta cel mai bine unor raufacatori . De fapt avem un The hobbit care se vrea a fi extrem de amuzant ( se vrea, pentru ca nu reuseste, glumele fiind atat de previzibile incat atunci cand vin, nici macar nu mai ai chef sa razi ), in care enorm de multe faze sunt facute pentru a-ti aduce zambetul de buze, nici de cum pentru a spori tensiunea si dramatismul actiunii care lipseste cu desavarsire. Actorii, in frunte cu mult laudatul Martin Freeman parca par si eu rusinati de ritmul enervant de lent ( mai ales in prima ora a filmului ) al actiunii. Parca nici ei nu credeau in posibilitatea de a face ceva mai grandios decat LOTR incat nu s-au obosit deloc in interpretare, ba chiar au fost destuli de rezervati, iar cei 12 gnomi condusi de liderul lor, erau mai mult decat plictisitori. Nici macar Gandalf nu parea a avea aceeasi convingere si aceeasi putere, iar asta s-a reflectat in film. Pe de alta parte, Cate Blanchett desi a avut o scurta aparitie, a fost foarte convingatoare in interpretare, si chiar mi-a parut rau ca nu a fost mult mai prezenta in film. Nici macar scenele de lupta ( cele care au fost ) nu au rupt gura targului desi au beneficiat de o tehnologie mult mai avansata. Bine, era si greu sa fie ceva impresionant avand in vedere ca nu a existat o lupta de proportii mari, ci doar niste batalii minuscule, unele dintre ele fiind si evitate de catre regizor. Chiar si coloana sonora nu a fost prea grozava, dat fiind faptul ca 90% este copiata din LOTR. Totusi din punct de vedere vizual, filmul arata foarte bine, 3D-ul este excelent, dar efectele nu s-au ridicat la bugetul filmului ( au fost cel putin 2-3 efecte foarte slab prelucrate ). Acum stau si ma intreb: Unde este inceputul absolut epic si fabulos din toate filmele LOTR, unde este acea magie care efectiv te tinea lipit de scaun, unde sunt acele batalii fabuloase, unde sunt personajele care trebuiau sa inlocuiasca lipsa multor personaje importante din precedenta serie? Sunt total dezamagit de film, de faptul ca vor mai exista inca 2 filme ( daca in primul film nu au fost in stare sa lege un scenariu bun, nu vreau sa imi imaginez ce va fi in partea a 3 a ). In concluzie: The hobbit nu se poate compara cu LOTR sub nicio forma, iar o vizita la cinema este destul de inutila, mai ales daca aveti asteptari ridicate cu privire la film. Totusi, pentru cei care vor sa se duca la film, desi eu nu recomand ... spun doar sa arunce un ochi si peste cealalta premiera a saptamanii: Anna Karenina. p.s: cred ca am sa ma uit zilele acestea la LOTR

15 14

Alex.Boldea

08.09.2018