The Interpreter

Crimă, Thriller (France, Germany, United Kingdom, United States of America)

Sydney Pollack, Rinaldo Bassi

Mirage Enterprises, Universal Pictures, StudioCanal, Working Title Films, Misher Films, Motion Picture JOTA Produktions

8 Aprilie 2005

10 Iunie 2005

Silvia Broome, translatoare la ONU, devine tinta unei organizatii criminale din momentul in care marturiseste ca a auzit o amenitare la adresa vietii presedintelui statului Matobo, doctorul Edmund Zuwanie. Agentul FBI, Tobin Keller, este trimis sa o protejeze, insa el afla niste secrete din viata Silviei care o fac sa devina ea insasi o suspecta. Actiunea filmului devine din ce in ce mai complexa, nestiind pana la sfarsit cine doreste sa comita crima care ar putea sa declanseze o criza internationala.

micasirenaramona

08.09.2018

Lasand la o parte subiectivismul generat de admiratia mea veche pentru actorul Sean Penn, pot spune ca filmul "The interpreter" mi-a lasat o impresie buna din toate punctele de vedere. Atat Sean Penn, cat si Nicole Kidman joaca in mod foarte convingator rolurile in care au fost distribuiti - agent secret, respectiv traducatoare la Organizatia Natiunilor Unite, actiunea este alerta si plina de suspans, tema abordata este profunda, actuala si lasa largi posibilitati de exprimare, tragediile personale ale protagonistilor vin sa completeze cu succes tragediile unui intreg popor, macinat de revolte, revolutii si crize politice interne. "The interpreter" este inainte de toate un film cu substrat politic, care se inscrie pe linia deschisa de catre Sean Penn cu peliculele anterioare "All the king's men" si " The assassination of Richard Nixon". Este un film despre genocid, despre crime impotriva umanitatii, despre dictatori moderni, care recurg la cele mai subtile discursuri oratorice ca sa-si mascheze adevaratele intentii criminale, despre oameni simpli nevoiti sa se deprinda a manui arma de la varste foarte fragede pentru a-si apara propria viata, despre tineri entuziasti care incearca fara izbanda sa rastoarne un regim politic abuziv. Un film complex si revoltator pentru ca prezinta o realitate revoltatoare, un film actual pentru ca revoltele de strada si atentatele teroriste din statul african Matobo sunt, de fapt, cele pe care le intalnesti la tot pasul in toate tarile asa-zis civilizate ale lumii, un film care vorbeste despre dezamagirile unui om care a crezut cu tarie in idealurile si ideologiile formulate de politicieni care au parut a fi corecti si dedicati cauzei lor la inceput si care au sfarsit prin a maltrata si asasina jumatate din populatia unei tari. Un film trist, violent, dur, care aduce o nota vag optimista in final prin afirmarea ideii ca Organizatia Natiunilor Unite este singura coalitie mondiala care mai poate face ceva in lupta impotriva terorismului si totalitarismului de orice fel, aducand in fata Tribunalului Penal International pe dictatorii care fac abuz de prerogativele lor politice. Pentru mine, "The interpreter" a fost un film de nota 9, pe care l-as revedea oricand cu interes si cu placere.

14 6

nataroman

08.09.2018