The Lady

Dramă (France, United Kingdom)

Luc Besson

Mars Distribution, Siam Movies, Left Bank Pictures, France2 Cinéma, Coficup, Backup Media, Canal+, France Télévision, EuropaCorp

30 Noiembrie 2011

29 Septembrie 2020

<p>Aung San Suu Kyi e considerată varianta feminină a lui Ghandi, ea e singurul rebel care se foloseşte de cuvinte pentru a lupta şi a luptat pentru democraţie în ţara sa, Myanmar, fostă Burma, timp de 30 de ani. Filmul “The Lady” este povestea acestei femei care a devenit unul dintre simbolurile contemporane ale luptei pentru democraţie. Povestea începe în 1988, când Aung San pleacă din Oxford pentru a ajunge în ţara natală să-şi viziteze mama bolnavă şi rămâne până în 1999, anul în care Aris, iubitul ei, moare după ce a fost diagnosticat cu cancer. Aung San Suu Kyi a înfiinţat în ţara sa partidul LND, cu care a candidat în 1990 la primele alegeri libere ţinute în ţara asiatică în 30 de ani. În 1991 Aung San Suu Kyi, budistă devotată, a câștigat Premiul Nobel pentru Pace ca urmare a eforturilor ei pașnice și non-violente împotriva regimului militar opresiv. Filmul este şi o poveste de dragoste ieşită din comun, aceea a excepţionalei Aung San şi a lui Michael Aris. Aung San Suu Kyi e genul de femeie capabilă să-şi sacrifice fericirea personală de dragul poporului său, însă dragostea pe care o împarte cu Michael Aris nu poate fi distrusă nici de despărţire, nici de absenţă, izolare sau de lipsa de umanitate a vieţii politice din Myanmar.</p><p> </p>

Bibi_TM

08.09.2018

Este un film impresionant, despre ce inseamna patrotism si dragoste pentru semenii tai, despre cum se face politica, o cu totul alta perceptie decat ce se intampla pe malurile Dambovitei.