Lionsgate, Blumhouse Productions, Chapter One Films

29 Ianuarie 2015

27 Februarie 2015

<p style="line-height: 14.25pt" class="MsoNormal"><span style="font-size: 12pt">Un grup de studenţi la medicină descoperă o metodă prin care îi pot readuce la viaţă pe cei care au murit.</span></p>

mindhunters

08.09.2018

Imaginați-vă doar: laborator, halate albe, multe ustensile prea periculoase, ace, o echipă tânără și prea cutezătoare și vietăți readuse la viață. Ca Lazarus. Adică Lazăr, cel pe care Iisus l-a adus din nou printre cei vii, după ce fusese mort timp de 4 zile. În general, oamenii se sperie mai tare de chestiile care bat la ochi, gen fantome, ochi negri de demoni, oameni posedați, mult sânge, vampiri și altele de genul. Când, de fapt, cei mai horror sunt aceia care, sub masca inocenței și normalității, torturează, omoară, violează victime din pură plăcere sau de amorul artei, cum am zice. Sau poate vor să devină faimoși. În acest film, groaza este provocată de transformarea lui Zoe (Olivia Wilde), care este readusă la viață după ce moare electrocutată în laborator. Dar, odată cu ea, se deschide și o poartă spre iad. Îți trebuie ceva curaj să privești o asemenea certitudine dezastruoasă în față. Filmul nu durează foarte mult, astfel că povestea putea să fie mai bine exploatată, dar rezultatul e bun. Chiar foarte bun, dacă sunteți ca mine, și vă sperie mai tare demonii și ochii negri decât o fac fantomele sau spiritele răzbunătoare. În primul rând, avem ideea care stă la baza scenariului scris de Luke Dawson și Jeremy Slater: un ser care să aducă oamenii înapoi la viață, dar care le poate afecta viețile și mințile mult prea mult pentru a risca administrarea lui. În al doilea rând, mi-a plăcut ideea de a plasa întreaga acțiune într-un laborator, atmosfera și locul sunt atât de sumbre, mai ales când luminile se sting și se aprind, încât îți vin fiori pe șira spinării. Starea aceea de teamă, paranoia, de suflet care-ți stă în gât e indusă cumva și de spațiul mic în care cei 5 protagoniști rămân închiși, incapabili de a mai evada. Unii din acel loc, alții din propriile amintiri. E greu să mai speri că va scăpa cineva cu viață dintr-un spațiu așa restrâns, atunci când personajul negativ e incredibil de puternic, iar oamenii de rând sunt atât de fragili. În al treilea rând, avem sunetul: acesta este un avantaj foarte mare pentru un astfel de film, dacă cei responsabili de acest departament știu să-l folosească în favoarea lor. Trăirile pe care le resimți văzând Efectul Lazarus sunt intensificate de sunetele care-ți atacă simțurile, fie că e vorba de muzica de operă pe care Zoe o ascultă când lucrează, fie că e vorba de obiecte care cad, țipete care sfâșie noaptea, sticlă care se sparge sau, culmea, tăcere absolută, liniștea de dinaintea furtunii. Am tresărit de câteva ori în scaun din cauza a ceea se auzea, mai că-mi venea să mă cațăr pe spătar sau să-mi ascund fața. Dar eram hipnotizată de ochii Oliviei Wilde. Care e cu siguranță un motiv bun să mergi la film, pentru că știe cum să fie și dulce, și tocilară, și prefăcută, și înfricoșătoare. Îi stă super în halat alb, dar când transformarea o duce la polul opus, preschimbând-o în pacientă, parcă ți se ridică părul pe mână, știi deja că s-a schimbat peisajul, mai că-ți vine să crezi că ai nimerit la un spital de nebuni; dar e chiar mai rău de-atât.

8 6

swarzy

08.09.2018

Trilerul e ok... sa vedem filmul... Efectele par interesante...

0 4

Vlady90

08.09.2018

Am avut asteptari ceva mai mari de la aceasta productie, dar anumite aspecte m-au facut sa imi piara entuziasmul cu care am asteptat sa vad filmul. Desi ideea este una foarte buna si poate undeva are o acoperire stiintifica, cel mai mult m-a dezamagit partea de final. In ceea ce priveste genul, se incadreaza undeva la limita dintre thriller si horror, mai mult prima varianta. Momentele de tensiune sunt relativ multe, asta daca e sa ne gandim ca durata de doar o ora si 15 minute nu lasa prea multe momente anoste.

3 0