The Loft

Thriller (United States of America)

Erik Van Looy

Open Road Films, Dark Castle Entertainment, Anonymous Content

14 Octombrie 2014

6 Martie 2015

<p>Cinci amici căsătoriţi nu îşi împart doar serile prin barurile oraşului, ci şi un apartament unde-şi consumă toate relaţiile extramaritale. Dar fanteziile sexuale se transformă într-un coşmar când în apartament descoperă cadavrul unei tinere necunoscute. Este cert că asasinul face parte dintre ei, iar curând prieteniile sunt puse la încercare, iar paranoia le cucereşte vieţile.</p>

mindhunters

08.09.2018

Titlul filmului ăsta nu putea fi tradus mai bine – toată povestea e închegată cu ispite, că e vorba de femei superbe, droguri sau bani. Ăsta e genul de thriller la care te duci cu speranțe, dar fără să bănuiești cam cât de tare te vei rătăci în ițele scenariului și cât de puternic te va afecta descoperirea adevărului. The Loft, regizat de Erik Van Looy (cel care s-a aflat și la cârma filmului original Loft – producție belgiană apărută în 2008) ne oferă povestea a 5 prieteni, aparent familiști convinși și soți fideli, în realitate cam destrăbălați, egoiști, mincinoși, cu reale probleme de comportament, care intră în încurcătură rău de tot. Labirintul în care veți fi aruncați de scenariștii Bart de Pauw și Wesley Strick se va limpezi abia la final, după o cursă periculoasă și plină de indicii înșelătoare; cred că am emis cel puțin 4 ipoteze de-a lungul filmului cu privire la cine ar fi putut comite crima, dar oricât mă mândresc cu intuiția mea, de data asta n-am ghicit. Un apartament în care să-ți faci poftele, fără să te știe nevasta, fără să te bănuiască nimeni, unde să te droghezi în voie, să bei și să te culci cu cine apuci, iată punctul comun al celor 5 prieteni: Vincent, Chris, Luke, Marty și Philip. La început ai impresia că nu-s toți așa, că unul e mai cinstit, că altul e doar naiv și n-are ce căuta în grupul ăsta, dar stați fără griji, nu-i niciunul ușă de biserică. Despre filmul ăsta nu poți zice prea multe, nu în ceea ce privește povestea, căci te dai de gol, și ar fi păcat pentru cei care nu l-au văzut încă să afle spoilere. Dar e musai să-l vedeți, e o producție bună de tot, de la Gone Girl n-am mai fost atât de prinsă de poveste; ba, dacă sunteți fani The Usual Suspects (care e filmul meu preferat), veți observa oarecare asemănări – tot 5 suspecți, toți bărbați, final surprinzător. Cei 5 actori din rolurile principale au niște prestații fascinante pe alocuri, altfel nu i-aș fi urât/iubit/admirat/invidiat pe parcursul filmului. Adevărul iese la iveală prin detalii atât de mărunte, în aparență, încât impresiile făcute la început nu mai au absolut nicio importanță la final. Pe cât de des am născocit ipoteze, pe atât de des mi-am schimbat părerea despre personaje, o dovadă în plus că misterul este foarte bine gradat, iar schimbările ce survin în scenariu dau povestea peste cap de mai multe ori. Mi-a plăcut extrem de mult regia, nu mai auzisem de acest Erik Van Looy, dar m-a surprins foarte plăcut. A știut cum să pună în scenă un adevărat film polițist, plin de capcane și piste false. Iar începutul șocant contribuie foarte mult la derutarea cinefililor. Ca să nu mai spun de flashback-urile repetitive și scenele de la interogatorii, care derulându-se într-un spațiu înghesuit, sunt în armonie perfectă cu scenele din apartamentul cu pricina. O singură cameră, multe evenimente, secrete și sentimente. Și o surprinzătoare complicitate între 5 bărbați care aleg să-și ascundă pasiunile nesăbuite în același loc – avându-se mereu unul pe celălalt, ei caută cu orice preț să scape din încurcătură fără a asista la căderea (metaforic vorbind) a vreunuia dintre ei. Filmul ăsta nu e doar un thriller polițist, e și o poveste despre familie și vieți duble, despre minciuni și invidii ascunse, despre reguli și ce se întâmplă când le încalci. Clubul acesta exclusivist în care intri cu greu, iar de ieșit ți-e imposibil, reprezintă întregul motor al poveștii. De aici pleacă nenorocirea, de aici începe nefericirea, chiar în locul în care se părea că non-stop vor fi doar zâmbete. Nu mai există cale de scăpare, nici Iisus nu te mai salvează de sângele care-ți pătează casa. 5 secrete, 5 bărbați, 5 chei și 5 variante – număr magic prin ocurență. Mister, dramă, răni ascunse și suspans, toate se îmbină într-un film superb în care o galerie de portrete ruginite îți rânjesc de pe pereți pătați cu sânge. Odată deschisă ușa, nu mai poți să te ascunzi, secretul te va consuma. Sunt extrem de curioasă să văd și filmul original, căci dacă remake-ul e atât de bun, oare cât de tare poate fi producția belgiană?

3 4

valy94

08.09.2018

Peste asteptarile mele ! Un film pe care l-am asteptat mult ,in special datorita aparitei lui Wentworth Miller , celebrul "Michael Scofield " . Nota 8 de la mine !

1 2

andystarx

08.09.2018

Desi pe aproape tot parcursul filmului poti spune ca te cam plictiseste ,nu este cu nimic deosebit,decat arata niste indicii,pe final filmul isi spune cuvantul si are cateva intorsaturi de situatie care mi-au placut ! ORICUM ESTE UN REMAKE DUPA UN FILM NORDIC !

1 3