The Long, Hot Summer

Dramă, Romantic (United States of America)

Martin Ritt

William Faulkner, Irving Ravetch

Jerry Wald Productions, 20th Century Fox

7 Mai 2021

<p align="justify">Inca de la varsta de 10 ani ,eroul principal Ben Quick isi pierde tatal, un renumit "piroman", fie impuscat de fermierii din zona, fie mort in incendiile provocate de acesta. Mostenind " banuiala " de a fi asemanator tatalui sau, drama incepe cand in Boston / Mississippi are loc un incendiu imens la un hambar al unui fermier din zona, este banuit, judecat si alungat din zona. </p><p align="justify">Ben Quick traverseaza raul si doar cu un geamantan, fara nici o destinatie, face autostopul, atat intr-o directie cat si in cealalta, pana cand o masina cu doua tinere Eula si Clara il iau si merg impreuna spre Frenchman's Bend MS (Mosia Francezului), un mic orasel/catun de fermieri. Aici , incercand sa-si gaseasca ceva de lucru si intreband cum poate sa castige o paine, afla ca totul :pamant, ferme, magazine si chiar inchisoarea apartin unui singur om, cel mai puternic fermier si om de afaceri din zona, Will Varner, si decide sa-l caute pentru a se angaja.</p><p align="justify">Mergand la casa acestuia si intreband de stapan, apare fiul lui,  Jody Varner, un tanar ambitios dar total neinspirat in afaceri, care tocmai admira " cumparaturile " frumoasei si frivolei lui sotii Eula, este angajat de acesta sa aiba grija de o mosie in schimbul unei neinsemnate sume de bani.</p><p align="justify">Aici o revede si pe Clara, intelege ca este fiica "marelui" Will Varner, o tanara inteligenta, cuminte, de o frumusete delicata, deloc stralucitoare, un fel de fata batrana de 23 de ani, invatatoare la scoala din catun.</p><p align="justify">Dupa 3 luni de absenta, timp in care a fost in spital, la inceputul unei lungi veri fierbinti se intoarce Will Verner, un om de 61 de ani, puternic ca un taur, arogant si dur,un adevarat stapan atat al mosiei cat si al familiei si de aici incepe practic intriga intregului film.</p><p align="justify">Il cunoaste pe Ben, il pune la incercare dandu-i sa vanda 35 de cai salbateci, il numeste in locul fiului sau la magazin si incepe sa faca planuri din ce in ce mai marete pentru si cu acesta.</p><p align="justify">Batranul, siret ca o vulpe descopera in Ben Quik un om tanar , puternic , cinstit si dur ca si el, singurul de altfel ce-i poate tine piept.</p><p align="justify">Superba poveste de iubire ce se infiripa, intrigile si nemultumirile ce duc la evenimente dramatice dar , scot adevaruri bine ascunse la suprafata, atmosfera creata in jurul personajelor principale fac din acest film, un film de neuitat.</p>

08.09.2018

L-am revazut azi de dragul celor doi mari actori, cuplu celebru prin longevitatea lui (40 ani ) si in memoria regretatului actor . Iubirea dintre Ben Quick ce soseste in orasul Frenchman's Bend, dupa ce este banuit de incendiere si Clara, pura si adevarata este asemanatoare cu cea a interpretilor principali. Este o iubire de o viata!

6 1

mihaelatb

08.09.2018

ce sa spun despre un film pe care eu l-am pus in cele 10 ale mele? Doi mari actori ( Paul Newman ,Joanne Woodward) , care-si joaca rolurile alaturi de alti mari actori (intreaga distributie este de exceptie ).cine nu a vazut filmul ,sa incerce sa-l vada !Merita sa vezi o iubire care a depasit limitele ecranului si s-a intins pana...cand moartea i-a despartit!

3 3

ank_d91

08.09.2018