Omul care l-a ucis pe Liberty Valance

The Man Who Shot Liberty Valance

Western (United States of America)

John Ford, Gary Ross

Paramount, John Ford Productions

30 Noiembrie 2020

<p align="left">Senatorul Ranse Stoddard se intoarce in orasul Shinbone in "Vestul Salbatic" pentru a lua parte la inmormantarea prietenului sau, Tom Doniphon. Acesta relateaza unui jurnalist, curios asupra motivului pentru care s-a intors in oras, felul in care si-a inceput cariera ca "omul care l-a impuscat pe Liberty Valance". Sosise in Shinbone ca avocat cu scopul de a instaura legea si ordinea in "Vest", prin carti de drept. La un moment dat, diligenta este atacata iar Stoddard este batut cu brutalitate de catre Liberty Valance. Cu toate acestea, supravietuieste atacului si este ingrijit de cea care avea sa-i devina sotie - Hallie. Aceasta este ajutata de un fermier local, Tom Doniphon. Ranse ii invata pe oamenii din Shinbone sa scrie si sa citeasca, incercand, in acelasi timp, sa-l aduca pe Liberty Valance in fata legii. Pana la urma, inarmat cu o arma, se va confrunta cu Valance intr-o amenintatoare lupta cu pistoalele.</p>

hopamitu

08.09.2018

un film excelent,chiar daca este alb-negru,in care John Wayne isi dovedeste din nou maiestria alaturi de James Stewart intr-un rol secundar jucat deasemeni foarte bine ! o demonstratie de respect si prietenie,dar si de lipsa a educatiei si civilizatiei,specifica acelor vremuri,in care legea,chiar daca exista nu era respectata,ca si in zilele noastre de fapt ! atunci,erau pistolarii la putere,acum tot arsenalul,incepand de la briceag,sabii ninja s.a.m.d.....merita vazut !

3 2

epicvlas

08.09.2018

acest western este ceva cu totul pecial. in primul rand este westernul preferat a lui sergio leone, acest western este ultimul western a lui john ford unde arata adevarata fata a vestului, si reiese proverbul- cand legenda este descoperita a fi adevar, povesteste legenda. ! steven spilberg a vazut filmul cand era adolescent si a a zis ca sa identificat perfect cu protagonistul jimi stewart. ford i aduce pe cei doi pe ecarane pt prima oara, john wayne si james stewart. acet western seamana mult cu once upone a time in america dar si cu once upone a time in the west. reprezentand sfarsitul vestului ! este si sfarsitul westernurilor de calitate pt john ford, filmand filmul in alb negru reprezentand filmele lui ford din anii 30, 40... dar si reprezentand sfarsitul legendei...! in film joaca si lee marvin in unul dintre cele mai semnificative roluri ale sale. ! duelul dintre jimi si valance arata la inceput cum jimi la omorat dar din colt apare john wayne care nu a fost vazut de public..... aceste lucruri incearca sa ne arate cum multe ucruri din legendele westului sunt romantizate si publicul nu le stie fata adevarata ! fazele cum pumpy[wody strode] i arunca winchesterul lui wayne de cate ori il cere. le a abordat si sergio leone in per un pugno di dollari in fazele cand ramon i cere winchesterul lui rubio si unghiurile de filmare cand ramon trage in joe in armura de sub poncho tot din acest film au fost inspiratie pt leone. o poveste ce ne spune james stewart este ca intro zi ford la intrebat sal testeze.... ce crezi despre costumul lui wody strode ? iar jimi a zis- pai nust pare cai deasta spalat cu dero. din zilele noastre nu prea arata de pe vremea westului.! iar ford dintro data se scula sia fluierat din fluier chemad absolut toata echipa de la filmari in jurul sau zicandule- ladys and gentelmen. avem aici un actor care nui convine costumul lui wody sau pote i rasist sau pote nui convine ce realizam aici...... iar dintro data john wane la bufnit rasul..... ! jimi a zis ca sa simnitit ata de mic incat a vrut sa se ascunda intro gaura de soarece... iar duke wayne ia zis- well welcome to the club, .. wayne patind astfel de faze cu ford de nenumarate ori.. !!! dupa mine acest western reprezinta si ultimul film a lui ford western desi a mai facut inca doua dupa acesta dar fiind groaznice. . si fiind si ultimul western a lui wayne pt mine.., dupa acesta nu miau mai placut nici un western cu el. un western de exceptie de o valoare formidabila absolut o capodopera a lui john ford !!!

1 0

alex_il_fenomeno

08.09.2018

cu siguranta este unul dintre cele mai bune filme western ! povestea atat de fascinanta , desfasurata pe o perioada de timp atat de vasta , naratiunea , spusa prin cuvintele protagonistului , personajele , tensiunile , decorurile , si cel mai important , atmosfera , toate aceste incrediente rezulta intr-un film genial de gen , atat de bun incat nici nu simti cu trece , si chiar ajungi sa iti para rau atunci cand se termina ... il recomand tuturor , si nu spre o vizionare , ci o multime , deoarece merita din plin . de la mine are nota 9+

1 8