Dramă (United States of America)

Paul Thomas Anderson, Robert Iscove

Paul Thomas Anderson

Annapurna Pictures, The Weinstein Company, Ghoulardi Film Company

7 Septembrie 2012

16 Iunie 2021

<p>Maestrul, Lancester Dodd, e un veteran al celui de-al doilea Război Mondial, frământat și turmentat de experiențele prin care a trecut și care l-au dus dus la concluzia că are nevoie să-și facă propria religie. Dodd le spune altora că e scriitor, e doctor, fizician nuclear, filosof, dar înainte de toate e un om curios, iar astfel îi atrage departea lui. Intelectual carismatic, Dodd e şi un desăvârşit mincinos, iar tehnicile lui de manipulare încep să prindă roade. Organizaţia lui Dodd bazată pe credinţă face furori în America, iar un tânăr rătăcitor şi dezorientat, fost soldat în al doilea Război Mondial, îi devine mâna dreaptă. Nu după mult timp, tânărul ajunge să se întrebe dacă sistemul de credinţă pe care l-a îmbrăţişat şi liderul spiritual îi merită devotamentul.</p>

AAvramescu81

08.09.2018

Biserica Scientologică a fost fondată în 1954, de către un grup de "discipoli devotaţi" ai unui scriitor de SF numit L. Ron Hubbard. În 1950, Hubbard a publicat o carte de dezvoltare personală numită "Dianetica". Aceasta urma să devină în scurt timp un best-seller. "Dianetica" îşi propunea să găsească sursa comportamentului autodistructiv în "reacţia mintală", un fel de bază de date care adună amintirile traumatice şi care ar fi sursa coşmarurilor, fricilor iraţionale, nesiguranţei şi a bolilor psihosomatice. Obiectivul dianeticii ar fi să elimine semnificaţiile maligne ale acestor informaţii şi astfel să elimine "reacţia mintală", lăsând astfel omul "curat". Deşi Hubbard a descris dianetica drept o "ştiinţă exactă" şi a pus iniţial concluziile sale la dispoziţia Asociaţiei Americane pentru Psihiatrie şi a Asociaţiei Medicale Americane, acestea au respins orice colaborare. Ulterior, Hubbard a demonizat forurile ştiinţifice psihiatrice şi psihologice. Oamenii de ştiinţă au criticat cartea lui Hubbard, însă sute întregi de grupuri de susţinători ai dianeticii au răsărit în Statele Unite şi nu numai. Biserica Scientologică a fost fondată, oficial, la Los Angeles, în februarie 1954. La sfârşitul anilor '60, scientologii îşi înfiinţau primul centru pentru celebrităţi, la Hollywood. Timp de zeci de ani, principalul mentor al scientologilor a fost Milton Katselas, care i-a ghidat pe viitoarele staruri ale marelui ecran - printre care Ted Danson, Michelle Pfeiffer sau George Clooney. În schimb, Katselas primea un comision de 10% din donaţiile oferite de celebrităţi Bisericii Scientologice. Paul Haggis, un scenarist care a părăsit de puţin timp rândurile scientologilor, estimează că a dat 100.000 de dolari pe cursurile necesare avansării în rândurile scientologilor, şi alţi 300.000 pe alte iniţiative ale grupului. Alţi foşti scientologi susţin că asemenea cursuri costă, la ora actuală, jumătate de milion de dolari. Obiectivul lor e atingerea unei stări pe care scientologii o descriu drept "Curăţire". Cineva care este "Curat" ar trebui să fie mai puţin vulnerabil în faţa bolilor, nevrozelor, maniilor obsesiv-compulsive, gândurilor reprimate şi a bolilor psihosomatice. După un timp, scientologii care au atins cu succes faza de "Curăţire" se consideră candidaţi pentru "Thetan operaţional", un stadiu superior care are opt niveluri proprii. Părerea scientologilor este că nici Iisus, nici Buddha nu au atins acest nivel. Scientologii definesc un "Thetan" drept cel care "poate manipula lucruri fără contact corporal sau alte mijloace fizice". Atunci când scenaristul Paul Haggis încerca să atingă nivelul de "OT III" (Thetan Operaţional III), a primit documente secrete care susţineau că explică fundamentele religiei Scientologice - aşa cum erau văzute de către scriitorul SF L. Ron Hubbard. Reacţia lui Haggis vizavi de acestea a fost că erau "o nebunie". Totuşi, scenaristul le-a urmat instrucţiunile şi a atins nivelul propus. Însă, în 1985, "scrierile" nivelului III, cele pe care Haggis le-a considerat "nebunii", au fost în final publicate în instanţă. "Una dintre cauzele majore ale problemelor omenirii se leagă de evenimente de acum 75 de milioane de ani", susţin tezele lui Hubbard, atunci când Pământul pe atunci numit Teegeeack, era parte dintr-o confederaţie cuprinzând nouăzeci de planete, aflate sub conducerea unui lider despotic, numit Xenu.... Atunci - susţin tezele - principala problemă era suprapopularea. Xenu ar fi decis "măsuri radicale" care implicau ca fiinţele considerate a nu fi necesare să fie aruncate în vulcani. Moartea lor le elibera spiritele - numite Thetani - iar acestea se legau unele de altele în "nuclee". Aceste spirite ar fi urmat să fie "conservate" într-o soluţie alcoolică, pentru ca apoi să li se "implanteze seminţele comportamentului aberant". The Times citează concluzia tezelor:"Atunci când oamenii mor, aceste nuclee se ataşează de alte fiinţe umane şi continuă să se perpetueze"... Astfel, scientologii sunt adeseori constrânşi să se "deconecteze" de familiile lor, pentru a scăpa de ceea ce cultul consideră o influenţă negativă. De asemenea, acei care stânjenesc evoluţia sectei - de pildă cei care îi consideră un cult dezaxat - sunt etichetaţi drept "persoane maligne". Nimeni nu ştie cu adevărat de ce Katie Holmes divorţează de Tom Cruise, dar să ne întrebăm dacă nu are vreo legătură cu dogma Bucericii Scientologice... Maureen Orth, de la Vanity Fair, a scris recent un reportaj despre cum Biserica Scientologică este posibil să îi controleze viaţa şi relaţiile personale lui Tom Cruise. Unele dintre ipoteze sunt interesante: după informaţiile lui Orth, cultul a considerat-o pe Nicole Kidman o ameninţare pentru "bunăstarea spirituală" a lui Tom Cruise. Celor doi copii ai cuplului, Bella şi Connor, pe atunci de şase respectiv opt ani, li s-ar fi spus că mama lor era o persoană vrednică de dispreţ şi drept consecinţă "urau să o vadă". Mai târziu, Tom Cruise s-a despărţit de Penelope Cruz după ce conducătorul scientologilor, David Miscavige, a dezavuat-o pentru aderarea la budism. Însă, în acelaşi timp, cultul căuta cu ardoare o nouă prietenă, de data asta una potrivită, pentru Tom Cruise. Acesta era pe punctul să doneze milioane de dolari pentru noi proiecte imobiliare ale cultului scientologic, iar o persoană din afara sistemului putea compromite eventuala donaţie. Cultul nu recunoaşte existenţa unui asemenea proiect. Pentru acest film Paul Thomas Anderson i-a cerut acceptul lui Tom Cruise :)

9 20

magnat

08.09.2018

ce te mai pricepi la copy-paste......mama mia....inteligentule.

11 5

08.09.2018

The Master este un film foarte bun.destul de greu de inteles insa filmul prezinta o "credinta" extrem complicata si foarte controversata.Ideile acestui film sunt destul de complexe insa un om cu frica lui Dumnezeu nu ar avea cum sa creada in aceste teorii.Modul in care personajul interpretat de Hoffman aplica acest ideologii,metodele pe care le utiliza,toate pareau foarte hilare dar si foarte interesante. Regia filmului ii apartine lui Paul Thomas Anderson,un regizor extrem de talentat care a realizat filme exceptionale.Pentru The Mastere,cineastul a studiat intens Scientologia pentru ca filmul sa fie cat mai veridic. La nivel vizula filmul arata extrem de bine,unele cadre impresioneaza si accentueaza intensitatea firului narativ. The Master are o distributie excelenta care presteaza niste roluri pur si simplu incredibile.In primul rand trebuie enumerati Philip Seymour Hoffman,Joaquin Phoenix si Amy Adams insa trebuie acordata atentie si unor nume noi precum Jesse Plemons sau Ambyr Childers.De precizat extraordinarul fapt ca acest film este nominalizat de 3 ori la Oscar,cei trei actorii exponentiali primind fiecare cate o nominalizare pentru acting-ul oferit in acest film. The Master reprezinta marea revenire a lui Joaquin Phoenix dupa o absenta de 4 ani.Personal sunt un mare admirator al acestui talentat actor iar faptul ca acesta a revenit si este gata sa accepte si alte proiecte este un lucru extraordinar. The Master este un film excelent care merita o vizionare mai ales daca cunosti cu adevarat munca depusa de Paul Thomas Anderson in toti acesti ani de cariera.Dupa o pauza destul de lunga regizorul revine cu un alt film excelent,un film complicat dar care merita vazut.Sper ca Amy Adams sa isi adjudece Oscar-ul,pentru mine aceasta este mereu o prezenta extraordinara in orice film.

7 4