Dramă, Romantic (United Kingdom, Italy, Luxembourg, United States of America)

Michael Radford

William Shakespeare

Movision, Arclight Films

3 Septembrie 2004

30 Noiembrie 2020

<p>1596, Venetia. Tanarul Bassanio are nevoie de un imprumut de 3000 ducati ca sa poata sa o curteze cum trebuie pe Portia, una dintre mostenitoarele bogate ale Venetiei.<span> </span>Pentru a obtine fondurile necesare, Bassanio apeleaza la un prieten de-al sau, Antonio, care din pacate si-a investit banii in niste transporturi care sunt inca pe mare. Dar totusi, ca sa isi ajute amicul aflat la ananghie, Antonio aranjeaza un imprumut pe termen scurt cu Shylock, un camatar evreu. Acesta are o ura puternica pentru Antonio, care in trecut s-a purtat cu dispret fata de el. Ca sa ridice miza imprumutului, Shylock pune o conditie marcata de un umor bizar: daca in termen de 3 luni nu i se returneaza suma imprumutata, el are dreptul sa pretinda exact jumatate de kilogram (1 pound) din carnea lui Antonio. Negustorul accepta targul, crezand ca poate sa returneze suma ceruta pana la finele termenului de 3 luni. </p><p style="text-align: justify" class="plotpar"> </p><p style="text-align: justify" class="plotpar">Fiica camatarului evreu, Jessica, fuge cu Christian, ceea ce sporeste si mai mult ura lui Shylock. In timp ce Bassanio o peteste pe Portia, Skylock isi reclama rascumpararea banilor conform intelegerii. In pofida tuturor celor intamplate, negutatorul nu accepta nici o alta intelegere in afara celei mentionate in contractul lui initial.</p><p style="text-align: justify" class="plotpar"> </p><p style="text-align: justify" class="plotpar"> </p><p>Filmul este ecranizarea poate cea mai reusita a celebrei piese a lui William Shakespeare si beneficiaza de o distributie extraordinara.</p>

gican

08.09.2018

merita vazut pt Al Pacino

1 3

kenya

08.09.2018

o data ce ai spus numele asta nu cred ca e nevoie de mai multe comentarii , interpretarea absolut senzationala a evreului camatar , un rol deosebit de dificil , caruia reuseste sa ii puna amprenta geniului sau de neegalat cu care ne-a obisnuit dar , cu toate astea reuseste sa ne surprinda de fiecare data . merita vazut . Nota 10 pt Al Pacino

4 1

Rianna

08.09.2018

Filmul lui Michael Radford ni le reaminteste: un nobil venetian (aici, interpretat de Jeremy Irons) ramane dator unui camatar evreu (Al Pacino, impecabil) si trebuie sa-i plateasca – potrivit legamantului semnat – o livra de carne... din carnea sa! Scena este una din cele mai tari vazute vreodata pe marele ecran si, daca aveati impresia ca Shakespeare este „depasit” si „plicticos”, n-aveti decat sa vedeti ecranizarea lui Radford ca sa va convingeti ca nu-i asa. Nu-i asa deloc. La prima vedere, „Negutatorul din Venetia” s-ar mai fi putut numi „Razbunarea unui evreu”. Evreul se numeste Shylock si a ramas, in istoria literaturii (scrisa de non-evrei), ca unul din cele mai odioase personaje... Doar ca „marele Will” nu il diabolizeaza, totusi, pe Shylock, cata vreme il pune sa spuna unul din cele mai tulburatoare monoloage ale piesei (si, totodata, ale teatrului sau & ale literaturii universale): „Daca ma tai, nu sangerez?”, striga evreul, condamnand o persecutie milenara printr-o intrebare. Da, Shylock a ramas un personaj „cu probleme” – dar asta nu arata decat cat de actual este Shakespeare. „Negutatorul din Venetia” nu este insa numai despre Shylock si razbunarea sa teribila, ci si despre teribilele gajuri ale dragostei, despre cuvantul dat si-apoi luat, despre „roluri” (femininul, masculinul), despre Iubire & Bani. Si chiar daca inceputul, mai expozitiv, pare ca treneaza (cam 1/2 de ora dintr-un film de-aproape doua ore jumate), o data ce lupta pentru “livra de carne” se declanseaza, ecranizarea lui Radford devine tot mai pasionanta. Un film bogat in imagini frumoase, idei paradoxale, umor si sentimente. Iar Lynn Collins (Portia) este o revelatie! Super.

2 1