The Monuments Men

Război, Dramă, Istoric, Acțiune (Germany, United States of America)

George Clooney

Studio Babelsberg, Columbia Pictures, Fox 2000 Pictures, Obelisk Productions, Smoke House Pictures

24 Ianuarie 2014

14 Februarie 2014

Fiind bazat pe povestea adevărată a celei mai mari căutări de comori din istorie, filmul Eroii Monumentelor este o dramă de acțiune concentrată asupra unui număr de șapte directori de muzeu, artiști, curatori, și istorici ai artei, bătrâni și ieșiți din formă, care au mers pe front în timpul celui de-al Doilea Război Mondial pentru a salva capodoperele artistice ale lumii de hoții naziști și pentru a le înapoia proprietarilor de drept. Dar ce șanse de izbândă au acești oameni, dat fiind că operele de artă sunt ascunse în spatele liniilor inamice? Dar, întrucât Eroii Monumentelor s-au angajat într-o cursă contra cronometru de salvare a 1000 de ani de cultură de la distrugere, aceștia sunt dispuși să-și riște viețile pentru a proteja marile realizări ale lumii.

annemarie_s

08.09.2018

Desi nu intrutotul fidel adevaratei povesti istorice si protagonistilor ei reali, acest film ne reaminteste importanta si valoarea perena a ideilor, a culturii si a traditiilor. Deopotriva dictatorii si democratii, fiecare insa din perspective si pentru scopuri extrem de diferite, au inteles si au apreciat valoarea si simbolurile artei, literaturii, etc. Filmul vorbeste despre ceea ce trebuie sa ramana etern si utilizat cu folos, despre apararea unor idei si a unor obiecte care exprima frumusetea, gandirea si imaginatia umana, spiritul nostru critic. Dincolo de asta insa, prin tema aleasa, filmul defineste conceptiile si viziunea umanitara si politica a lui George Clooney, pe care el si le-a exprimat si sub alte forme, ca de exemplu prin actiunile umanitare din Sudan. De mentionat si rolul lui Cate Blanchet, care joaca o foarte interesanta si apetisanta frantuzoaica, un personaj cu rol dublu: alaturi si impotriva nazistilor (un fel de sabotor din interior al absolutismului).

4 3

mihaelatb

08.09.2018

Nu pot spune la ce ma asteptam, prin prisma regizorului, caci este primul film regizat de Clooney, pe care-l vad. Dar fiind un film de razboi, chiar daca ei debarca pe pamantul Frantei, la o luna dupa Marea debarcare, filmul tot ar fi trebuit sa fie mai dinamic. Era inca razboi, iar Parisul nu fusese eliberat. Calatoria celor 6 prin Franta, Belgia si Germania, pare ca este o calatorie intr-un tinut bantuit de o molima care a secerat majoritatea locuitorilor. Cei doi morti din aceasta actiune, au murit stupid, din cauza unor erori. Mai multe focuri de arma se vad Expendables, decat in acest film de razboi.Si actorii nu sunt valorificati de loc. Singura care a dovedit ca stie sa joace si altceva a fost Cate Blanchett..Clooney, nu m-a impresionat ca regizor, cu toate ca ideea salvarii operelor de arta mi s-a parut un punct de plecare excelent.

4 9

Miron90

08.09.2018

In filmul asta este vorba despre niste hoti care fura de la alti hoti si ar merita acest film vizionat doar pentru a revedea lucrarile de arta, aici americanii de fapt sunt baietii buni, care salveaza si elibereaza, nicidecum fura , un film cu substrat manipulator, asa cum sunt ei obisnuiti sa faca. Sa va puneti intrebarea de ce acest volum de filme pe aceeasi idee, ca ei sunt de fapt razboinicii luminii. Iron man, Captain planet, Superman, Batman, Captain America etc.

3 5