The Oxford Murders

Crimă, Mister, Thriller (Spain, France, United Kingdom)

Álex de la Iglesia

La Fabrique de Films, teleCinco Cinema

18 Ianuarie 2008

20 Septembrie 2021

<p align="justify">      Atunci cand studentul american Martin, pasionat de matematica si obsedat de celebrul profesor englez Arthur Seldom, soseste la Oxford si inchiriaza o camera in casa batranei doamne Eagleton si a fiicei acesteia Beth, nu isi imagineaza nici in cele mai cumplite cosmaruri ale sale ca va fi implicat intr-un complicat sir de crime, ce par a fi savarsite pe baza unor simboluri matematice. Pentru a descoperi identitatea asasinului, Martin isi uneste fortele cu cele ale profesorului Seldom, incercand sa descifreze codul secret din spatele a patru simboluri: cercul, pestele, triunghiul si numarul divin al Demiurgului, invatand pe propria piele lectii dure de viata si convingandu-se ca nu exista adevar absolut si ca pana si cifrele pot minti. </p><p align="justify">    Curtat intens de catre Beth, dar fiind indragostit de o infirmiera pe nume Lorna, Martin se chinuie sa impace povestea de dragoste frumoasa pe care o traieste cu obsesia lui pentru stiintele exacte si pentru solutionarea misteriosului caz politist in care este implicat. </p>

jurnalistul

08.09.2018

Un film politist tipic britanic, fara violenta, cu accent pe problematica descoperirii criminalului prin folosirea elementelor matematice. De la geometrie pura la sirul logice, de la liberul arbitru in matematica pana la liberul arbitru din psihologie, povestea se tese frumos, linear, cu un final demn de posibilitatile matematicii. Desi micul vrajitor Daniel Radcliff, aka Elijah Wood, nu face vraji in acest film, el completeaza perfect rolul profesorului Seldon, relevandu-ne o tranzitie dura a legilor umane pliate perfect pe cele matematice: oricat de exact ai fi, oricat ai incerca sa gandesti logic, neprevazutul, intamplarea, sau, pur si simplu, logica altei persoane, sa te scoata de pe traiectorie.

3 2

Incoruptibilul

08.09.2018