The Painted Veil

Romantic (Canada, China, United States of America)

John Curran, John Stephenson

Yari Film Group, Emotion Pictures, The Mark Gordon Company, Class 5 Films, Warner China Film HG Corporation, Stratus Film Co., WIP, Bob Yari Productions, The Colleton Company, Dragon Studios

9 Decembrie 2006

16 Martie 2007

Bazat pe romanul cu acelasi titlu de W. Somerset Maugham, filmul este povestea de dragoste a unui cuplu englezesc din anii ’20, Walter, un doctor din clasa de mijloc, si Kitty, o doamna apartinand inaltei societati, care se casatoresc fara a se iubi cu pasiune si se muta la Shanghai, acolo unde ea se indragosteste de altcineva. Cand ii descopera infidelitatea, Walter va dori sa se razbune si accepta o slujba intr-un satuc chinezesc decimat de holera, unde o duce si pe ea. Aceasta calatorie le va aduce insa pasiunea care le lipsea.

cezar33

08.09.2018

Regizorul John Curran este pentru mine revelatia ultimilor ani. In curand va fi (daca nu este deja) printre corifei. A luat din romanul scriitorului britanic W. Somerset Maugham ceea ce a fost esential (nu a denaturat intriga ci a plasat elementele in alta ordine, cea care da amploare cinematografica. Filmul e plin de simboluri (pe care un cinefil le va recunoaste) iar locatiile surprinse de niste operatori geniali sub indrumarea acestui minunat John Curran transforma filmul intr-un poem cinematografic. Nu va luati dupa boxoffice mergeti la acest film. Voi incerca sa creez un grup de discutii pe marginea filmului.

10 8

micasirenaramona

08.09.2018

Asa cum spunea si Cezar33, "Valul pictat" este cu siguranta o capodopera cinematografica, ceea ce ma face sa ma intreb cum a putut fi ignorat complet la decernarile premiilor Oscar din acest an. Cred ca nu ar mai trebui sa ma mire insa nimic de vreme ce nici macar un actor de talentul si inteligenta lui Edward Norton nu a reusit sa castige niciodata un premiu al "prestigioasei" Academii de film. Pentru prima data in viata am avut impresia ca o ecranizare dupa un roman a fost chiar mai buna decat romanul in sine, pastrand elementele esentiale ale acestuia, dar dandu-i o interpretare cu totul noua si neasteptata. Succesiunea inversata a evenimentelor, jocul foarte convingator al actorilor principali, muzica grava si melodioasa, peisajele splendide ale Chinei, arta lui John Curran, sclipirile lui Ed Norton, nu fac altceva decat sa sporeasca valoarea indiscutabila a acestui film, pe care eu personal l-am vizionat de 4 ori si cred ca il voi mai vedea de cel putin 44. Spre deosebire de carte, filmul aduce o nota mai optimista, mai umana, pedaland pe capacitatea omului de a ierta si de a merge mai departe, fara a face insa compromisuri. Recunosc ca eu sunt un mare fan al actorulul Edward Norton si ca am fost placut surprinsa sa-l vad in sfarsit intr-un rol romantic, cu toate ca cel mai bine par sa-l prinda in continuare rolurile de "baiat rau", care i se potrivesc ca o manusa, in contrast cu fata lui inocenta si cu zambetul lui calin si cald. De fapt, chiar si in acest film, a fost magistral cand a interpretat scenele de sot inselat si furios decat atunci cand a devenit mai intelegator si mai iertator. In tot cazul , mergeti la cinema sau procurati-va filmul pe dvd pentru ca merita, din toate punctele de vedere. In legatura cu forumul acela de discutii, Cezar, daca chiar exista te rog anunta-ma si pe mine despre el. Cu prietenie, Ramona

11 8

Patronu

08.09.2018

Deşi finalul e ca nuca în perete şi extrem de uşor de anticipat, filmul e unul reusit. Norton si Watts îşi joacă bine rolurile, decorurile sunt foarte frumoase, iar muzica lui Desplat, recompensată cu Globul de Aur pentru cea mai bună coloană sonoră, mi-a mers la inimă. Merită vazut.

24 7