Valul pictat

The Painted Veil

Dramă, Romantic (United States of America)

Richard Boleslawski

Metro-Goldwyn-Mayer

21 Octombrie 2021

<p>Katrin se casatoreste cu medicul Walter Fane si pleaca impreuna cu acesta in China. Deorece acesta munceste foarte mult si este mereu plecat de acasa , Katrin are o aventura cu un diplomat Jack Townsed.Sotul ranit o lasa sa aleaga intre el si diplomat, dar cel din urma pentru a nu-si pierde cariera politica nu renunta la familia sa iar Katrin se hotaraste sa-si urmeze sotul intr-o localitate indepartata pentru a participa la actiunea de stavilire a holerei ce bantuie facand sute de victime.</p><p>Aici fiecare isi urmeaza destinul, doctorul pe al sau. salvand victime si desfasurand multe actiuni palpitante ce merita vazute iar Katrin isi da seama ca in sfarsit poate si ea sa "faca ceva" ajutand victimele holerei. Povestea de dragoste se infiripa din nou dar filmul mai are multe de povestit...neprevazutul pandeste la tot pasul! Filmul constituie prima ecranizare a nuvelei cu acelasi titlu a lui W. Sommerset Maugham,constituind la vremea aceea o ecranizare reusita!</p>

08.09.2018

De la ecranizarea aceasta, la VALUL PICTAT (THE PAINTED VEIL) = 2006 cu Naomi Watts, Edward Norton, nu au trecut decat ....32 de ani, s-au schimbat actorii, regizorii cu posibilitatile lor actuale , lumini, culoare ....dar eu il prefer pe primul pentru candoarea si puritatea inceputului cinematografiei!

5 3

codrutica

08.09.2018

Imi pare rau ca trebuie sa o contrazic pe Doina, mai ales ca o apreciez foarte mult pentru comentariile si cultura ei cinematografica, dar din 1934 si pana in 2006, sunt 72 de ani!!! De asemenea, as vrea sa adaug ca avand in vedere ca prima ecranizare a nuvelei lui Maugham a avut-o ca protagonista pe nemuritoarea Greta Garbo, mi se pare ca demersul artistic al lui Naomi Watts trebuie apreciat si mai mult!!! In definitv, nu cred ca este foarte usor sa joci un rol care inaintea ta a fost interpretat de o legenda a cinematografiei!!! Si totusi, Naomi s-a achitat extraordinar de acest rol, putand genera in prezent dispute vizavi de cea mai buna interpretare a rolului. Nu sunt o fana a lui Naomi, dimpotriva, mi se parea, pana la acest rol, ca nu este o actrita prea grozava, dar dupa ecranizarea din 2006 a nuvelei lui S.Maugham, am constatat ca posibilitatile interpretative ale actritei australiene sunt nelimitate! Cat despre ecranizarea din 1934, as vrea, daca am posibilitatea sa o vad, ca sa pot face si eu o comparatie!!! Poate ca nu trebuia sa comentez daca nu am vazut prima ecranizare a nuvelei, dar mi s-a parut putin necinstit fata de Naomi sa nu ii acorzi niciun merit pentru reusita acestui film!

2 0

08.09.2018

Departe de mine, Codrutica " sa nu ii acord nici un merit pentru reusita acestui film! " actritei Naomi Watts ...atata timp cat si filmul si interpretarea mi-au placut foarte mult (martor mi-e comentariul facut tinerei actrite) dar eu prefer prima varianta. Atata tot!

1 0