The Passion of Joan of Arc

La passion de Jeanne d'Arc

Dramă, Istoric (France)

Carl Th. Dreyer

Société générale des films

6 August 2020

<p align="justify">Realizat dupa romanul scriitorului francez Joseph Delteil si in scenariul si regia Carl Theodor Dreyer / Danemarca , filmul descrie desfasurarea ultimului episod al procesului Ioanei d' Arc, eroina nationala a Frantei, supranumita fecioara din Orleans. Dupa fiecare profetie adeverita si batalie castigata, " trimisul lui Dumnezeu ". " fecioara din Orleans ", " floarea cea mai pura a Frantei " etc. este facuta prizoniera de catre un cavaler burgund, care o captureaza in timp ce incerca sa iasa din incercuirea orasului Compiegne, este tradata, acuzata de erezie de catre Universitatea din Paris si trimisa sa fie judecata de tribunalul Inchizitiei. Inteligenta si educatia de care beneficiase au ajutat-o sa evite si sa pacaleasca intrebarile judecatorilor, ipocriti si sangerosi, astfel incat aceasta sa reuseasca sa nu-si incalce promisiunile pe care le facuse " vocilor". Acuzata de erezie si vrajitorie , ramasa fara nici un sprijin, dezorientata lupta cu propria ei constiinta care ii reproseaza naivitatea si credinta in viziuni, i se cere sa-si renege trecutul si faptele dar destinul este implacabil. </p>

Christ

08.09.2018

Dryer a creat filme cu o substanta fina si unica asemenea: Day of Wrath, Gertrude, Ordet, The Passion of Joan of Arc, Vampyr. Trebuie sa recunosc ca la inceput am fost sceptic in ceea ce priveste filmele lui (vazusem cateva secvente din Gertrud). Mi se parea ca personajele sunt innobilate cu o raceala neverosimila, jucau ca si cand ar fi hipnotizate iar relatiile dintre ele erau neconvingatoare din punctul meu de vedere. Toate acestea pana cand am vizionat The Passion of Joan of Arc. The Passion of Joan of Arc ilustreaza judecata si moartea Ioanei D'Arc. Filmul are un puternic caracter religios. Muzica (Voices of Light) este de o frumusete divina si, de multe ori, simti ca vorbeste in locul personajelor si ca nicio replica nu o poate inlocui, cuvintele sunt de prisos. Maria Falconetti joaca magistral in acest film, trairile ei sunt imposibil de neresimtit, lacrimile si credinta ei sunt puternice si sincere. Judecata ei de catre inchizitori este o scena compusa din cadre fotografice, creionata intr-un alb-negru pur, cu contraste si tonuri de negru fine; vignetarea peliculei amplifica atmosfera de apasare si tensiune. Punctul de statie din care sunt filmate personajele este destul de jos (se poate observa cu usurinta ca sunt filmate de jos in sus). Miscarea camerei este destul de limitata, Dreyer concentrandu-se mai mult asupra expresivitatii personajelor, mimicii si reactiilor lor, decat pe mediul in care se desfasoara actiunea; in unele secvente cu greu iti poti da seama spre cine priveste personajul sau cu cine vorbeste datorita cadrului restrans concentrat pe expresivitatea faciala. Personajul Ioanei D'Arc este structurat complex, trece prin anumite schimbari, se transforma, isi da seama ca scopul ei este mai important decat credea initial, sacrificiul ei reprezentand salvarea celorlalti.

13 3

alex_il_fenomeno

08.09.2018

poate este cea mai reusita ecranizare a povestii eroinei Frantei , Ioana d'Arc , in ciuda faptului ca filmul este alb-negru si mut , deoarece atmosfera , actorii si regia insasi a facut diferenta atat de mult in aceasta ecranizare , trezind in tine numeroase emotii , dar si un calm ciudat ( asta in cazul in care urmaresti productia muta-muta , cea cu sunet inducand un fel de transa ... ) . m-a surprins placut acest film , si l-as revedea oricand cu cea mai mare placere . ii acord nota 9 cu felicitari !

3 6

Sibelius

08.09.2018

Mi-ar fi placut sa vad filmul cu o coloana sonora de epoca, nu una inspirata de pelicula lui Dreyer. Probabil cel mai bun film al regizorului danez(chiar daca a fost un esec total in epoca) si o performanta actoriceasca inegalabila a Mariei Falconetti, care aproape ca o transforma pe Ioana d'Arc intr-un Iisus feminin.

1 1