Dramă, Romantic (United Kingdom, France, Luxembourg)

Peter Greenaway

Sei Shonagon, Peter Greenaway

Kasander & Wigman Productions, Alpha Films, Nederlands Fonds voor de Film, Woodline Films Ltd.

12 Mai 1996

6 Ianuarie 2006

Vocatia (exploatata, de altfel) de pictor a regizorului britanic <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=63826\">Peter Greenaway</a> este sesizabila in majoritatea filmelor sale, ce opereaza cu doua planuri cu o pondere nu intotdeauna egala: imaginea, suverana, coordoneaza o lectura a acesteia ce se concretizeaza in continutul propriu-zis al actiunii. Este si cazul filmului <a href=\"http://www.cinemarx.ro/filme.php?cod=589\">The Pillow Book</a> (1996), o odisee sexuala invaluita in jurul unei obsesii despre carti, hartii si corpul uman devenit obiect de comunicare prin cuvintele care sunt scrise pe el. The Pillow Book este un film de arta, de o frumusete discreta in care, printre zeci de actori asiatici, veti avea surpriza sa il recunoasteti pe indragitul actor de origine scotiana <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=107\">Ewan McGregor</a>.

Yufeng

08.09.2018

Unul din filmele mele favorite.Este un adevărat film de artă. Frumos,intimist,ușor straniu ,ca mai toate filmele lui Greenaway de altfel.Apropo de Peter Greenaway,cred că "The pillow book" e capodopera sa.Vivian Wu și Ewan Mc Gregor joacă minunat în acest film delicat și crud în același timp.Pentru cinefilii adevărați,un film de văzut neapărat!

2 0

caprioara

08.09.2018

Un film fascinant care ne introduce in spatiul exotic, misterios, al culturii asiatice, prin intermediul unei tinere care traieste din plin placerile carnale si pasiunea pentru poezie. Seducator prin limbaj, dar si prin senzualiate, filmul ne ofera cateva momente de rara frumusete si o modaliate inedita de a evada din cotidian.

0 0

Prokofiev

08.09.2018

“The Pillow Book” este o minunăţie de film. “I am certain that there are two things in life which are dependable: the delights of the flesh and the delights of literature. I have had the good fortune to enjoy them both equally”, spune Nagiko (Vivian Wo), personajul principal. Să spun că este o operă de artă, nu mi se pare suficient. Aici, fiecare element iese în evidenţă: muzica m-a atras încă de la început, mai apoi repetându-se obsesiv şi halucinant, încât au fost momente în care aveam impresia că mă transpune într-un tărâm sacru şi inaccesibil; scenariul superb şi, desigur, imagini care se contopeau simultan cu alte imagini astfel încât puteam analiza o situaţie sau un personaj din mai multe perspective. Rezultatul împletirii acestor elemente este armonios, dar necesită o maximă concentrare şi atenţie din partea spectatorului, care altfel se poate pierde în detalii, abătându-se de la firul epic al acţiunii. Filmul lui Peter Greenaway îşi merită pe deplin renumele de capodoperă.

1 0