The Proposition

Acțiune, Aventuri, Crimă, Dramă, Thriller, Western (Australia, United Kingdom)

John Hillcoat

UK Film Council, Surefire Film Productions, Autonomous, Pictures in Paradise, Pacific Film and Television Commission, Film Consortium, National Lottery through UK Film Council

6 Octombrie 2005

3 August 2021

Cei trei frati Burns sunt cei care terorizeaza o zona de la marginea Australiei colonizate. Cel mai rau dintre ei se retrage in munti, alaturi de oamenii fideli lui, in timp ce fratii sai raman sa petreaca cu prostituate intr-o cabana. Cei doi sunt surprinsi de oamenii care asigura ordinea in zona, reprezentantii reginei Angliei. Vremurile sunt tulburi, bastinasii sunt pur si simplu omorati cu brutalitate. Seful poterei ii face o propunere lui Charlie Burns - sa-l atraga in cursa pe fratele sau, Arthur, pentru a-i scapa viata mezinului Mike, retardatul familiei. Cum Charlie il pune mai presus de orice pe Mike, accepta, sperand ca intr-un fel sa-l poata trage in piept pe politist. Dar lucrurile merg tare rau pentru toti.

Patronu

08.09.2018

Un western extrem de simplu, violent şi direct despre răzbunare plasat la începuturile civilizării Australiei. Realizarea e foarte bună, peisajele impresionante, Pearce îşi joacă rolul cu patos, însă filmului îi lipseşte acea sclipire care să-l facă un film excelent. Totuşi merită să aruncaţi o privire.

3 1

Andrei_fermecatoru

08.09.2018

Un western despre loialitate, tradare si razbunare. Plasat pe la inceputurile anilor 1800, in Australia, filmul reda povestea a trei frati, cunoscuti prin locurile respective ca "The Burns Gang". La un moment dat, unul dintre ei primeste din partea autoritatilor propunerea ca pt a-l scapa pe mezin de spanzuratoare, trebuie sa-l gaseasca pe celalat frate, si sa-l predea "dead or alive". Prins intre dragostea pt fratele mai mic si loialitatea fatza de celalalt, intre amintirea vremurilor nelegiuite traite impreuna si dorinta de a lasa in urma tot, alegerea este una din cele mai grele. Ce decizie va lua, nu m-apuc sa povestesc aici. Zic doar ca filmul este calitativ vorbind net superior altor productii de gen. Si mult mai violent. Scris de Nick Cave, care initial trebuia sa faca doar coloana sonora, filmul e precum melodile acestuia, trist, rece , ciudat. Cadrele exterioare sunt extrem de neprietenoase, aride nesfarsite si mai ales, pline de praful ala galbui-roscat australian. Sincer, dupa ce-l vezi, parca-ti vine sa faci dush. Oricum, redau excelent atmosfera dorita, ceva gen "in the middle of nowhere". Filmul a castigat premii la greu, ajungand intre primele 10 filme australiene "ever made". Merita vazut, nu??!!!

2 3

liviusom

08.09.2018