The Public Enemy

Dramă, Acțiune, Crimă (United States of America)

William A. Wellman

Kubec Glasmon, John Bright

The Vitaphone Corporation, Warner Bros. Pictures

26 Octombrie 2020

'' The Public Enemy '' ilustrează povestea unui tânăr crescut în lumea interlopă a perioadei prohibite din America la începutul secolului 20 . Filmul a fost regizat de William A. Wellman după un scenariu al lui Kubec Glasmon , John Bright , Harvey F. Thew . Acţiunea filmului şi scenariul este bazată pe romanul lui John Bright , '' Beer and Blood '' şi multe dintre personaje sunt reale caracterul lui Bugs Moran , un interlop nemilos , a fost cenzurat şi nu a fost prezentat . '' The Public Enemy '' a fost selectat pentru a fi păstrat la '' The United States National Film Registry By The Library Of Congress '' ca fiind cultural , istoric şi estetic semnificativ în anii 1998 . Sunt urmărite în special personajele Tom Powers şi prietenul său Matt Doyle care cresc şi devin adulţi , filmul ilustrează viaţa acestora în trepte , sunt arătate infracţiunile mici (furturi de ceasuri , din magazine , de la copii ) şi trec la infracţiuni mai mari pe măsură ce cresc (aceştia ucid un poliţist în timpul unui jaf armat ca adolescenţi ) . Tom se ridică rapid de la un infractor mărunt la titulatura de gangster fiind nemilos şi vicios . Tom şi Matt devin adevăraţi bandiţi . Tom îşi uită originile şi intră într-un amor grotesc , acest lucru îl scoate din minţi pe fratele său mai în vârstă , Mike care dezaprobă comportamentul fratelui său mai mic intrat în derivă . Tom îl consideră pe Mike ca fiind ipocrit şi continuă ascensiunea sa în Gangland dar lăcomia îl pune în conflict cu o altă bandă rivală şi provocările nu contenesc .

Bibi_TM

08.09.2018

Filmul care l-a impus pe James Cagney printre "greii" cinematografiei si unul dintre cele mai bune filme cu gangsteri facute vreodata, "Inamicul public" a reusit sa ofere mai mult decat o simpla poveste a ascensiunii unui tanar in lumea interlopa, in perioada Prohibitiei. Pas cu pas, personajul lui Cagney isi inlatura adversarii, castiga tot mai multa putere, incercand si reusind in final sa devina gangsterul numarul 1 al Americii. Sfarsitul lui va fi tragic si moralizator, dar James Cagney, in rolul lui Tom Powers, devenea eroul negativ adorat de sute de mii de spectatori.

2 0

don.corleone

08.09.2018

Filmul care l-a propulsat pe James Cagney printre stelele de la Holiwood.....Desi nu este un ganster mare , gen Al Capone , Lucky Luciano , filmul este superb ......10/10

2 0

08.09.2018

Rolul traficantului de alcool, scandalagiul Tom Powers interpretat de James Cagney l-a facut vedeta incontestabila a filmelor cu gangsteri si a lansat o moda a dramelor politiste lipsite de sentimentalism.Scena cu brutalitatea mitocaneasca a gangsterului ce striveste un grepfruit pe obrazul iubitei sale,a ramas memorabila. Un film despre un triunghi amoros, bantuit de violenta, socant ce a scandalizat puplicul la vremea sa... un film ce nu trebuie pierdut.

1 0