The Railway Man

Dramă, Istoric (Australia, United Kingdom)

Jonathan Teplitzky, Olle Hellbom

Archer Street Productions, Lionsgate, Pictures in Paradise, Latitude Media, Thai Occidental Productions, Silver Reel

26 Decembrie 2013

12 Mai 2021

Un ofiţer britanic din Royal Corp of Signals a fost capturat în anul 1942 de către armata japoneză în Singapore şi a fost transferat într-un lagăr de prizonieri din Kanchanaburi – Thailanda, fiind obligat să muncească la construcţia căii ferate dintre Burma şi Siam şi la construcţia podului de pe râul Kwai. Fascinat de trenuri şi căi ferate, Eric Lomax a fost bănuit de spionaj şi predat poliţiei secrete japoneze după ce paznicii au găsit în baraca lui o hartă detaliată a căii ferate la care lucra, fiind torturat inutil din cauza unui translator tânăr pe nume Nagase Takeshi, care îşi propusese să-l distrugă. <span style="line-height: 15px">Câteva decenii după încheierea celui de-al doilea Război Mondial, scoţianul Lomax nu a fost capabil să depăşească traumele psihice cauzate de ororile la care a fost martor pe câmpul de bătălie, dar mai ales de torturile şi umilinţele îndurate în lagăr, iar ura faţă de japonezii care i le-au provocat îl măcina ca un cancer. Căsătorindu-se pentru a doua oară în anul 1983 cu Patricia Wallace, Eric Lomax a găsit în ea alinarea şi sprijinul moral de care avea nevoie pentru a învinge stresul posttraumatic şi pentru a-şi înfrunta temerile şi ura, femeia scriindu-i o scrisoare lui Nagase Takeshi, după ce a aflat că acesta este încă în viaţă, prin care îi solicita să se întâlnească cu soţul ei pentru a-i fi acordată iertarea.</span>

mihaelatb

08.09.2018

Am vazut multe filme despre cel de-al doilea Razboi Mondial. Cateva si despre frontul din Asia. Insa acest film este deosebit si mi-a placut foarte mult, are un scenariu exceptional. Regia, jocul actorilor, coloana muzicala, sunt pe locul doi dupa acest scenariu inedit. Sfarsitul este emotionat si este cel mai frumos sfarsit posibil. Nu credeam sa o spun, dar chiar are meritul de a fi fost facut dupa un caz real.

4 4

stricted

08.09.2018

The Railway Man este un film emotionant cu un mesaj puternic foarte bine transmis catre cel ce priveste;cu atat mai mult cu cat filmul este inspirat din fapte reale.Finalul este coplesitor!

0 17

bradu

08.09.2018

Impresia că vei urmări un film de dragoste este imediat spulberată,acțiunea se axează pe drama unor foști prizonieri de război,pe traumele psihice rămase ca urmare a modului în care au fost tratați. Scenariu dezvoltă un anume timp al suferinței de după război, din care fiecare personaj trebuie să înțeleagă dacă a ieșit învingător sau învins. Jonathan Teplitzky evită scenele crude motiv pentru care personajele nu au sevă,sunt lipsite de nerv și momentele cheie se pierd,nu le trăiești emoția dar e posibil ca,din intenția de a pune accent pe viață, să le fi atenuat duritatea. Bazat pe memoriile lui Lomax,The Railway Man este o poveste reală ce a adus în atenția publicului modul în care a fost construit unul din cel mai dificil drum de fier de pe teritoriul Japoniei. Marele atu al acestui film este finalul care a reușit să lase povestea în urmă.

2 1