The Reader (2008)

Dramă, Romantic | 10 December 2008 (Germany, United States of America)

Cititorul (2008)

The Reader

Dramă, Romantic (Germany, United States of America)

Stephen Daldry, John Lasseter

Filmförderungsanstalt (FFA), Filmförderanstalt (FFA), The Weinstein Company, Filmstiftung Nordrhein-Westfalen, Mirage Enterprises, Medienboard Berlin-Brandenburg, Deutsche Filmförderfonds (DFFF), Mitteldeutsche Medienförderung (MDM), Studio Babelsberg

10 Decembrie 2008

20 Martie 2009

<p align="justify">    Atunci cand adolescentul de 15 ani Michael Berg se imbolnaveste de scarlatina si se prabuseste pe strada, este salvat si condus pana acasa de catre Hanna Schmitz, o femeie misterioasa de doua ori mai in varsta decat el. Dupa ce intra in convalescenta, tanarul o cauta pe straina ca sa ii multumeasca pentru ajutorul acordat si intre cei doi incepe o aventura amoroasa pasionala si intensa, care se termina brusc in momentul in care Hanna dispare fara nici o explicatie din viata lui Michael. <br />       Opt ani mai tarziu, in Germania de dupa cel de-al doilea Razboi Mondial, Michael Berg - devenit student la drept si urmarind cu interes procesele nazistilor acuzati de crime de razboi - o reintalneste in imprejurari extrem de diferite pe fosta lui iubita, care i-a frant inima si l-a parasit intr-o stare de confuzie totala. Acum Hanna Schmitz este judecata pentru o crima hidoasa si, intrucat refuza sa se apere la proces, Michael incepe sa suspecteze faptul ca femeia pe care a iubit-o cu aproximativ o decada in urma ascunde un secret pe care il considera mai rusinos chiar si decat crima.</p>

175 Ordonare după: | |

luka_crc

08.09.2018

Oamenii se pot schimba?Probail ca da...Isi pot schimba caracterul si personalitatea?Probabil ca da...insa doar timpul si evenimente importante din viata lor ii pot face sa se schimbe.Nu cred ca Hanna s-a sinucis doar din pricina constiintei incarcate.Potrivit legilor lumesti,isi ispasise pedeapsa si nu era genul de persoana care sa nu poata traii cu responsabilitatea faptelor sale.Daca l-ar fi simtit pe Michael mai apropiat de ea la intalnirea de dinainte cu o saptamana de eliberare,daca ar fi simtit ca el a iertat-o,probabil ca nu s-ar fi sinucis.De asta la final,Michael incearca sa-si imbunatateasca relatia cu fata sa printr-o apropiere(prin comunicare) fata de ea.

16 7

onyy70

08.09.2018

Nu este un film extraordinar dar daca aveti posibilitatea de a-l viziona faceti-o.

1 2

leen.dot

08.09.2018

Primul film dupa Oscaruri pe care il vad. The Reader e un film regizat de Stephen Daldry, pe care il stiti ca fiind si regizorul filmului The Hours (un film impresionat, pentru care a avut alte nominalizari la Oscar). Filmul incepe direct si deschis cu tanarul Michael in ploaie intorcandu-se de la scoala, intr-o stare bolnava. In prima parte a filmului se evidentiaza relatia dintre Hanna (Kate Winslet) si Michael (David Kross), scenele de dragoste, nudul, dezvirginarea tanarului. Totul se intampla rapid si fara prea multe intrebari din partea amandurora, la inceput nestiindu-si macar numele. Minutiozitatea cu care Daldry a manuit camera se remarca in scenele atat de concentrate a amorezilor, in scenele de initiere a lui Michael, si anume scenele de sex si de asemenea si in scenele de cunostere a personajelor. Desi tanarul David Kross a fost nevoit sa astepte varsta majora de 18 ani, a interprat un rol cu asteptari. Deci prima parte a filmului a fost relaxanta spre a corupe publicul spre ganduri concupiscente.. Prestatia ambilor actori (David Kross si Kate Winslet) a fost ridicata, fara inhibitii si impudica. In schimb a doua parte a filmului a fost previzibila, dar emotionanta. Subtilitatile din prima parte a filmului au fost acum dezvaluite. Inainte cu mult de a se incheia filmul stiam ca Kate Winslet s-a afirmat cu acest rol pentru castigarea Oscarului. L-a meritat pe deplin; o interpretare sensibila, misterioasa, magnifica.

3 2