The Reckoning

Crimă, Dramă, Mister (Spain, United Kingdom)

Paul McGuigan, Jürgen Roland

Renaissance Films, Kanzaman, M.D.A. Films S.L.

6 August 2003

21 Octombrie 2021

<p>Actiunea filmului e plasata in Anglia secolului al 14-lea. Dupa ce a comis doua pacate capitale, un preot starneste furia episcopului si a calugarilor si este nevoit sa plece de la manastire. In drumul sau intalneste o trupa de teatru care tocmai a pierdut un membru si astfel ajunge sa il inlocuiasca pe cel decedat. Alaturi de membrii trupei calatoreste dintr-un loc in altul, sustinand piese bilbice, insa totul se schimba in momentul in care ajung intr-un sat unde o tanara surdo-muta, pe numa Matha este condamnata la moarte pentru uciderea unui baiat. Renuntand la piesele inspirate din biblie, actorii hotarasc sa puna in scena o piesa inspirata de acest caz, nestiind ca asftel o sa descopere ca adevaratul criminal este altcineva.</p>

marilena07

08.09.2018

S-ar spune ca un scenariu de film politist, transpus si adaptat la atmosfera evului mediu. Ma indoiesc ca o trupa de actori ambulanti putea sa faca, intr-o perioada cand erau arse pe rug femei sub acuzatia de vrajitorie, cercetari asupra crimei facute de un nobil puternic. Dar actiunea filmului este interesanta, captivanta, actorii joaca foarte bine. Paul Bettany este deosebit de credibil in rol. Matthew Macfadyen, ( personaj secundar) anticipeaza prin prestatia in rolul reprezentantului mandru si arogant, dar foarte carismatic, al justitiei regale, pe viitorul Darcy din Pride & Prejudice.

3 1

liviusom

08.09.2018

foarte buna scenografia. buna si linia melodica de la inceput cu acel violoncel, pacat ca nu au gasit continuare. cred ca prima oara cand aud si formularea aceea de executie a spânzurarii

0 1

Dyers_Eve

08.09.2018

Filmul are atuurile sale, iar unul din ele este distributia. Pe langa exceptionalii Paul Bettany si Willem Dafoe mai apar Matthew Macfayden, James Cox (si ei niste obisnuiti ai filmelor istorice), dar si Vincent Cassel. Si toti joaca foarte convingator. Ideea demascarii faradelegilor prin teatru e una care a facut cariera (daca ar fi sa amintim doar "Hamlet"). De asemenea, personajul lui Vincent Cassel (pe care il interpreteaza asa cum numai el stie), De Guise, este inspirat de un personaj istoric real, Gilles De Rais (cel supranumit si "Barba Albastra"). La plusuri ar mai trebui amintite coloana sonora (foarte sugestiva in unele momente) si filtrele de culori, care creeaza o atmosfera foarte reusita. Una peste alta, un film chiar foarte bun. 8

0 0