Tunica

The Robe

Dramă, Istoric (United States of America)

Henry Koster

20th Century Fox

19 Ianuarie 2020

<p>In vremea cand imparatul Tiberius isi duce in tihna batranetile pe insula Capri, tribunul Marcellus nu pierde ocazia de a-l umili public in piata de sclavi pe dusmanul si rivalul sau in dragoste, Caligula mostenitorul tronului, un om fara scrupule si cu ambitii nebune, licitand impotriva lui pentru sclavul grec Demetrius, un barbat educat, vanjos si curajos. Vrand razbunare, Caligula, care nutrea la mana logodnicei lui Marcellus, il trimite pe acesta in provincia romana Iudeea, socotita cloaca imperiului, un teritoriu neinteles, plin de revolte si greu de guvernat. Marcellus impreuna cu sclavul Demetrius, companionul sau personal, sosesc in Ierusalim odata cu intrarea triumfala a Mantuitorului Isus, unde este desemnat de guvernatorul Pilat sa conduca unitatea de soldati care-l rastigneau pe Isus pe dealul Golgotei. Marcellus accepta cu detasare misiunea considerand, ca dealtfel majoritatea romanilor, ca Isus este doar un alt vrajitor si instigator la revolte. Asteptand ca Isus sa-si dea Duhul dupa ce l-au rastignit, Marcellus, un petrecaret de felul sau si subiect de scandaluri cu femei, impreuna cu soldatii incing un barbut la poalele crucii. Surprinsi de furtuna iscata din senin, Marcellus isi acopera fata chiar cu camasa purtata de Isus, moment in care Marcellus este cuprins de o remuscare si un sentiment de nebunie teribile. Demetrius insfaca roba si fuge de la stapanul sau alaturandu-se crestinilor din Iudeea. Convins ca asupra sa a fost aruncata o vraja de camasa lui Hristos, Marcellus incearca sa gaseasca camasa si sa o distruga. Dandu-se un negustor de haine si amestecandu-se printre crestinii ce traiau ascunsi, Marcellus gaseste camasa lui Hristos si pe Demetrius dar devine puternic atras de curata credinta crestina. Alaturi de Demetrius, Petru ucenicul lui Isus, si alti cativa crestini iudei, revine pe ascuns in Roma, pentru a impartasi mai departe invataturile lui Isus. Demetrius este luat prizonier iar Marcellus il salveaza dar cu pretul libertatii sale. Marcellus este judecat imediat si condamnat la moarte de catre Caligula. Logodnica lui Marcellus il infrunta pe Caligula si se ofera de buna voie sa impartaseasca soarta iubitului ei cu care va fi impreuna in imparatia lui Hristos. </p>

Dorelius

08.09.2018

un film care l-am vazut de mic pe caseta video, foarte frumos, actori foarte buni: r. burton j.simmons, v.mature...

1 0

08.09.2018

un film despre puterea credintei, inca odata se demonstreaza ca credinta e mai presus de logica; demna de apreciat e interpretarea lui Burton si a lui Victor mature, iar costumele chiar sunt fabuloase.

1 0

Oracolul

08.09.2018

Povestea unui soldat roman ce asista la rastignirea marelui agitator- Hristos si care ajunge, ca din unul ce se impotrivea crestinilor, sa devina unul dintre acestia. Decoruri superbe, atmosfera tipica filmelor vechi ce astazi nu o mai gasim nici macar in randul productiilor care evoca acele vremuri.

0 0