Dramă (United States of America)

Robert Allan Ackerman, Elia Kazan

Martin Sherman, Tennessee Williams

Showtime Networks

4 Mai 2003

4 Decembrie 2021

Dupa ce piesa de teatru "Romeo si Julieta" are parte de un esec rasunator pe Broadway, actrita Karen Stone paraseste New York-ul impreuna cu bolnavul ei sot Tom si intreprinde o excursie relaxanta in Italia. Decesul lui Tom o indurereaza atat de mult pe Karen incat aceasta decide sa se stabilesca definitiv la Roma, acolo unde o cunoaste pe Contesa, o aristocrata saracita de razboi, care se ocupa cu intermedierea unor intalniri romantice intre bogatasele trecute de prima tinerete si cate un gigolo manierat si stilat, insa dornic de un trai indestulat si comod. Desi refuza initial propunerile scandaloase ale Contesei, vaduva Karen Stone se indragosteste de tanarul Paolo di Lio, unul dintre protejatii codoasei, implicandu-se intr-o aventura pasionala cu italianul ce pretinde a avea origini nobile. Umilita si jignita in repetate randuri de catre acest gigolo care nu doreste decat sa o stoarca de bani, Karen nu se poate impiedica sa il iubeasca intrucat lipsa de sex din timpul casniciei cu Tom a facut-o vulnerabila in fata placerilor carnale pe care i le ofera Paolo di Lio. Atunci cand Paolo o paraseste pentru o actrita mai tanara si la fel de bogata, Karen trebuie sa isi caute consolarea in bratele altui amant...

RaDuQ

08.09.2018

Uimitoarea adaptare a nuvelei lui Tennessee Williams o are in rolul principal pe Helen Mirren ca o actrita ce încearca sa caute relaxarea în Italia în urma unei prestatii dezastruoase pe Broadway şi a mortii subite a soţului ei. După ce se indragosteste de un tinar fermecator gigolo, Olivier Martinez, Mirren brusc se găseşte atrasa, într-o lume periculoasă, de dorinţa si de obsesie. Brian Dennehy si Anne Bancroft joaca de asemenea in acest film.

0 0

Deutza

08.09.2018

La fel de reusit ca filmul din 1961, desi evident mai indraznet...si parca si cu mai mult dramatism. E interesant faptul ca Helen Mirren seamana destul de mult cu Vivien Leigh, interpreta lui Karen din prima ecranizare. Drama prin care trece doamna Stone este transmisa intens, iar marcant este modul in care se atrage atentia asupra faptului ca este permanent constienta de intelegerea dintre Paolo si contesa. Sfarsitul filmului, la fel ca si inceputul, impresioneaza puternic.

0 0

08.09.2018

" The Roman Spring of Mrs. Stone " Rar mi se intampla ca doua adaptari cinematografice ale nuvelei cu acelasi nume, ( Primăvara romană a doamnei Stone) scrisa de Tennessee Williams, sa-mi placa la fel de mult. Drama femeii vaduve, la sfarsit de cariera artistica care-si cumpara pe bani multi si umilinte si jigniri, dragostea tinerilor gigollo italeni, vulnerabilitatea in fata placerilor carnale , frica de batranete, dorinta obsesiva de a mai fi ce a fost....impresioneaza. In prima varianta - The Roman Spring of Mrs. Stone (1961) , Mrs. Stone este Vivien Leigh iar pustiul platit este Warren Beatty.Inocenta, naiva Karen Stone ii cade in plasa si la propriu si la figurat, crede si spera intr-o adevarata dragoste iar romanta iubirii lor devine celebra si le aduce nominalizarea la Oscar. In a doua varianta, The Roman Spring of Mrs. Stone (2003) la fel de bine realizata si interpretata de Helen Mirren si Olivier Martinez, film de televiziune nominalizat la 2 premii Emmy, drama este aceeasi dar parca aici, Karen Stone realizeaza mai mult prin ce trece dar accepta sa plateasca dragostea carnala de care este dornica, sacrificand orice urma de rusine, jignire sau neaprobare si alege aceasta cale.. Ce poti sa spui cand " povestea " este atat de bulversanta, regizorii isi pun tot talentul creativ, actorii se depasesc in interpretarea unei iubiri parjolitoare desi neromantice. Ambele filme de nota 10.

0 0