The Score

Acțiune, Crimă, Thriller, Mister (Germany, United States of America)

Frank Oz, Tom Tykwer

Horseshoe Bay Productions, Paramount, Mandalay Pictures

13 Iulie 2001

30 Noiembrie 2020

Nick Wells (Robert DeNiro) este pregatit sa se retraga din lumea raufacatorilor. Va locui impreuna cu prietena sa Diane (Angela Bassett) si se va concentra in derularea propriei afaceri legitime: un club de jazz in Montreal. Dar Max (Marlon Brando), colaboratorul, prietenul si partenerul sau de afaceri are alte planuri pentru el. Determinand-ul pe Nick sa treaca peste doua dintre regulile lui cele mai importante – intotdeauna sa lucreze singur si niciodata in orasul in care locuieste – Max il pune in legatura cu Jack Teller (Edward Norton). Jack, un hot tanar, talentat si agresiv, are nevoie de talentul de spargator al lui Nick pentru a da prima sa mare lovitura: o prada valorand milioane, foarte bine ascunsa.

serban2u

08.09.2018

Distributia de exceptie a scots la lumina acest film cu o actiune destul de buna as zice si cu un final neprevazut . De vazut in cursul saptamanii

0 1

micasirenaramona

08.09.2018

Reuniti pe ecran pentru prima si ultima data in aceasta formula, deoarece la scurta vreme dupa turnarea peliculei "The score" Brando s-a stins din viata, Edward Norton, Robert De Niro si Marlon Brando reusesc prin niste interpretari de exceptie sa transforme un film altfel mediocru ca subiect intr-un film de valoare. In dubla sa ipostaza - hot tanar, carismatic si genial in domeniul tehnologiei IT, care il ajuta sa-si perfectioneze tehnica de a da spargeri de anvergura ( Jack Teller ), dar si umil angajat al unei firme, care se lupta cu un asa-zis handicap fizic cu unicul scop de a descifra secretele sitemului de paza si protectie care il impiedica sa ajunga la trofeul pe care si-l doreste in palmares: un sceptru din aur cu pietre pretioase ( Brian ), Edward Norton da masura adevaratei lui valori de actor in plina ascensiune. Nu numai ca face fata cu brio provocarii de a le da replica mult mai titratilor De Niro si Brando, dar in anumite momente pare sa acapareze ecranul, fiind teribil de amuzant si de credibil in rolul "handicapatului" Brian. Filmul are o morala profunda in finalul sau in sensul ca, atunci cand te lacomesti si vrei sa iti depasesti limitele, atunci cand te comporti machiavelic si nu ai nici o urma de etica, atunci cand iti tradezi partenerii si nu urmezi regulile jocului, esti pedepsit si pierzi foarte lesne tot ce ai castigat anterior. In opinia mea filmul este o metafora, fiind vorba in subsidiar si despre schimbul de generatii din lumea cinematografului american, despre predarea sceptrului de la un actor de mare valoare, dar al carui timp a trecut demult ( Brando ) catre un actor genial de varsta mijlocie ( De Niro ), care mai are inca multe de spus pana la apusul carierei sale si apoi catre un alt actor de mare talent, care vine serios din urma si le face concurenta ( Norton ). Nu voi uita niciodata replica din acest film a lui De Niro adresata lui Norton si care suna cam asa "Cand ai inceput sa crezi ca esti mai bun decat mine?". Oare era trecuta in scenariu? Avea vreo legatura cu subiectul si cu desfasurarea actiunii sau a fost mai degraba ceva strict personal, o palma parinteasca si ironica pentru inca tanarul aspirant la rangul de rege in cetatea filmului?

10 2

Suspectu

08.09.2018