The Squid and the Whale

Comedie, Dramă (United States of America)

Noah Baumbach

Sony Pictures, Destination Films, Samuel Goldwyn Films

5 Octombrie 2005

30 Iunie 2006

O “cronica a unui divort” poate fi catalogat filmul <a href=\"http://www.cinemarx.ro/filme.php?cod=1914\">The Squid and the Whale</a>, care aduce in prim plan cu emotie si compasiune toate tensiunile, apasarile si esecurile ce pun capat unei casnicii, dar si suferinta si confuzia pe care aceasta o lasa in sufletul copiilor. Extrem de sensibil si de profund, filmul nu este totusi o productie ce vrea sa stoarca lacrimi cu orice pret, The Squid and the Whale fiind in egala masura o comedie (caustica). Cu atat mai emotionant este faptul ca regizorul si scenaristul <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=6439\">Noah Baumbach</a> a imbogatit expresia si continutul filmului cu experienta proprie, filmul fiind in mare masura o autobiografie. Cuplul destramat este jucat cu mare virtuozitate de <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=8075\">Jeff Daniels</a> si <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=419\">Laura Linney</a>, iar rolurile copiilor sunt interpretate de <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=17937\">Owen Kline</a> si <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=4065\">Jesse Eisenberg</a>.

Patronu

08.09.2018

Filmul descrie cu migală efectele pe care un divorţ le are asupra copiilor şi modul în care comportamentul părintelui se reflectă în dezvoltarea ulterioară a copilului. Jocul celor doi tineri actori (Walt şi Frank) face toţi banii. Merită văzut.

5 1

Ooopsy

08.09.2018

Aceasta pelicula e un exemplu de film independent, produs cu un buget minuscul, de 1,5 mlioane de dolari, filmat in mai putin de o luna, 23 de zile mai exact, cu actori cu nume semi-sonore, dar care reuseste sa impresioneze prin povestea spusa bine si la obiect. Personajele si relatiile dintre ele sunt sumarizate excelent in secventa de inceput, in care familia Berkman joaca tenis, la dublu. "Eu cu mama versus tu cu tata!" striga pustiul familiei, Walt, care ar face orice pentru a fi remarcat de cei din jur. Fiul cel mare, Frank, isi idolatrizeaza tatal, Bernard. Acesta e un scriitor apus, care il considera pe Kafka predecesorul sau, are pareri proprii puternice pe care le impune constant celor din jur si inabusa in fasa aspiratiile literare ale sotiei lui, Joan. Tensiunile acumulate intre cei patru fierb aproape de suprafata, asteptand momentul oportun pentru a izbucni. Si momentul vine o data cu anuntul divortului si instaurarea unui regim de custodie comuna. Cu acest film inspirat din propria-i copilarie, regizorul si scenaristul Noah Baumbach au castigat doua premii la Sundance si o nominalizare la Oscar la categoria "cel mai bun scenariu original"

2 1

Juristul

08.09.2018

Plasat în Brooklyn în 1986, "Câinele şi pisica" surprinde cu extraordinară naturaleţe modul de viaţă al familiei Berkman. Bernard ( Jeff Daniels), un fost romancier de succes, şi soţia sa Joan ( Laura Linney), o scriitoare în ascensiune, au încetat să creadă în căsnicia lor. Cei doi fii ai lor Walt ( Jesse Eisenberg), 16, şi Frank ( Owen Kline) , 12, trebuie să facă faţă sentimentelor confuze şi contradictorii ale părinţilor lor. Experienţa este o tandră, nostimă şi emoţionantă maturizare pentru Walt dar forţat prematură pentru Frank. Tensiunile emoţionale şi constrângerile care se nasc în timpul acestei perioade dificile pentru familia Berkman sunt subtil şi nuanţat portretizate. Este un film care dezvăluie cu pricepere realităţile unei familii în tranziţie ce învaţă să se redefinească.Doi actori fantastici, Jeff Daniels şi, mai ales, Laura Linney, te iau pe sus cu povestea lor amăruie de cuplu. Filmul are accente de umor negru ce mai mîngâie drama îndepărtării membrilor familiei. Merită urmărite şi ţinute minte detaliile psihologice revelatoare.

3 3