Strainul

The Stranger

Crimă, Dramă, Mister, Thriller (United States of America)

Orson Welles

International Pictures

5 August 2020

Charles Rankin pare a duce o viata perfecta. Este proaspat casatorit cu o femeie frumoasa, ocupa o pozitie respectabila intr-un faimos colegiu si are o casa cocheta intr-un orasel idilic din Connecticut. Totusi, viata sa linistita este tulburata de sosirea in oras a detectivului Wilson de la Comisia Crimelor de Razboi, in cautarea abilului si nemilosului criminal de razboi nazist Frank Kindler. Wilson este insotit de singurul om care il poate identifica pe Kindler, fostul sau coleg de arme, Meinike. Cautarea lui Kindler pare a ramane brusc intr-un impas odata cu moartea lui Meinike, insa mereu inventivul Wilson urmareste cu tenacitate indiciile, totul culminand cu un deznodamant socant care se numara printre cele mai memorabile din istoria cinematografiei.

don.corleone

08.09.2018

Inca un noir de clasa, care a colaborat temeinic la o duminica excelenta. La prima vedere filmul atrage profund atentia spectatorilor sai prin distributia grandioasa in care isi unesc fortele Edward G. Robinson si Orson Welles, mesterii filmului noir...dar sa n'o neglijam pe Loretta Young in rolul fetei inocente , naive , care este victima dragostei . Pentru ea urma o casatorie cu barbatul vietii sale : Charles Rankin....Acest moment unic in viata unei pustoaice face normal trecerea de la un stil de viata la altul: de la copila ingenua la maturitatatea unei sotii , unei mame , unei adevarate "lady" . Insa casatoria cu Charles Rankin face trecerea de la extazul dragostei adolescentine ( privita din punctul tinerei) la agonia produsa de adevarata identitate a sotului ei si crimele pe care el le savarsea. Insa e la datorie, si sa rezolve situatia, detectivul Wilson de la Comisia Crimelor de Razboi, care se ocupa de cazul criminalului de razboi nazist Frank Kindler. Avem posibilitatea sa'l vedem pe Edward G. Robinson intr'o alta ipostaza...nu mai in cea de gangster dur , cu privire sumbra , insetat de sange....akum e omul legii avand menirea sa restabileasca pacea si ordinea in societate. 9/10 pentru o adevarata capodopera noir

2 0

Nagy

08.09.2018

Un film despre care Orson Welles a declarat ca ar fi cel mai slab al sau. Nu sunt intru totul de acord, si asta pentru ca actorii joaca formidabil iar subiectul este unul care la vremea respectiva trebuia sa al mult curaj sa-l aduci in discutie: Holocaustul

0 5

Gabi-28

08.09.2018

Vizionarea acestui film m-a facut sa vad un Orson Welles actor de teatru, nu de film. Am asistat la o interpretare ... daca nu telenovelistica, raportand-o la zilele noastre, macar parodistica. Reactii la fiecare replica a altor personaje ce se vor prim planuri, atat de "dur" interpretate incat releva vinovatia inainte de a se face vreo acuzatie... Nu degeaba a declarat si Welles ca e cel mai slab rol al carierei sale... La o vizionare a filmului, dai de un personaj fara constiinta, fara mustrari, inuman, dar care se simte vinovat si ca paseste sub soare.... Filmul e bunicel, dar interpretarea actorului principal... trasa rau de par. Un 7,02 de la mine.

1 10