The Talented Mr. Ripley

Thriller, Crimă, Dramă (United States of America)

Anthony Minghella

Timnick Films, Paramount, Miramax, Mirage Enterprises

25 Decembrie 1999

2 Decembrie 2020

<p align="justify">Un banal acordor de piane pe nume Tom Ripley, pasionat de muzica jazz si avand extraordinara abilitate de a imita vocile si comportamentul diverselor persoane pe care le cunoaste, este pus de o interventie stranie a hazardului in situatia de juca rolul de detectiv particular amator, fiind platit de catre un armator foarte bogat din New York sa calatoreasca in Italia, sa il gaseasca pe boemul sau fiu Dickie Greenleaf si sa il convinga sa se intoarca acasa pentru a prelua afacerile familiei. Dupa ce ii cunoaste pe Dickie, o fire sensibila de artist si un barbat pasional, in cautare vesnica de aventura, precum si pe iubita acestuia - Marge Sherwood, tanarul Tom Ripley incepe o relatie foarte apropiata de prietenie cu cei doi si isi petrece cea mai mare parte a timpului in compania lor, pe cheltuiala batranului domn Greenleaf. Intrand in posesia unor secrete ale noului sau amic Dickie si folosindu-se de acestea la momentul potrivit, Tom Ripley devine invidios pe viata tumultuoasa, libera si lipsita de griji a acestuia, precum si pe relatia frumoasa si din ce in ce mai serioasa de iubire dintre Dickie si Marge, incepe sa-si fixeze idealuri inalte la care nu poate ajunge cu usurinta si isi propune sa inlature unul cate unul toate obstacolele care stau in calea lui spre a obtine o viata identica cu a celuilalt. Tesatura complicata de intrigi si planuri machiavelice pe care Tom Ripley le pune la cale conduc astfel spre un film plin de suspans si spre rasturnari neprevazute de situatie....</p>

tianne

08.09.2018

Un film excelent care te seduce ...actori buni ..suspans dublat de sensibilitate. Tom - un personaj memorabil

7 5

eedy

08.09.2018

Cind scriu aceste rinduri,tocmai am aflat ca regizorul Anthony Minghella a trecut in nefiinta...Dumnezeu sa-l odihneasca in pace,caci ne-a lasat citeva capodopere,cum ar fi filmul acesta de fata

6 6

micasirenaramona

08.09.2018

Subscriu la parerea lui eedy ca lumea cinematografica si cinefilii inraiti in general au pierdut foarte mult o data cu trecerea in nefiinta a marelui regizor Anthony Minghella, pe care eu pur si simplu il ador, la fel ca si toate filmele lui pe care am avut onoarea si placerea sa le vizionez pana acum. "The talented Mr. Ripley" face parte din aceeasi categorie selecta a filmelor marca Anthony Minghella, fiind plin de actiune, suspans, rasturnari neprevazute de situatie, sensibilitate, profunzime, filozofie de viata si bucurandu-se de aportul extraordinar al unor actori foarte bine alesi si care dau tot ceea ce au ei mai bun pentru reusita acestei pelicule. Desi rolul principal ii revine lui Matt Damon, care se achita cu brio de indatoririle dificle inerente interpretarii unui rol negativ atat de antipatic, eu as adauga un plus de valoare prestatiei britanicului Jude Law, care, desi apare numai in primele 57 de minute ale filmului, reuseste sa exceleze si sa lumineze tot ecranul cu personalitatea sa tumultuoasa, coplesitoare si pasionala, cu cheful lui nebun de viata si de aventura, cu conceptiile lui filozofice potrivit carora existenta trebuie traita la maximum oricat ar fi ea de scurta, cu tendinta lui de a oscila intre bine si rau, mereu pe marginea prapastiei, mereu la limita extreme, incapabil sa gaseasca o cale de mijloc. Din punctul meu de vedere adevaratul erou principal este tanarul bogatas Dickie Greenleaf, fire de artist, total dezinteresat de averea familiei si de continuarea afacerilot tatalui sau, boem, sensibil, arogant cateodata, clocotind de pasiune si pofta de a se infrupta din toate experientele interzise ale vietii, cu un vesnic dor de aventura si de noutate, incapabil sa renunte la libertate si sa se stabileasca definitiv intr-un loc, vesnic indragostit de frumos sub toate aspectele sale. Singurul motiv pentru care am notat acest film numai cu nota 9 a fost acela ca alte doua pelicule ale lui Anthony Minghella imi sunt si mai aproape de suflet - "Breaking and entering" si "Cold Mountain", dar am savurat fiecare moment din el si l-as revedea oricand cu placere.

11 5