The Thin Red Line

Dramă, Istoric, Război (Canada, United States of America)

Terrence Malick

Fox 2000 Pictures, Phoenix Pictures, Geisler-Roberdeau

25 Decembrie 1998

28 Septembrie 2020

<p align="justify">Fiecare îşi poartă singur războiul propriu. Aceste cuvinte pot descrie cel mai bine drama de faţă, remake în altă notă a filmului din 1964. Witt este un dezertor ce trăieşte în pace cu băştinaştii şi natura care, în preziua bătăliei de la Guadalcanal, în 1943, este prins de americani, pentru a fi retrimis în linia întîi. Membrii grupului de ostaşi au, fiecare în parte, cîte o soartă aparte. Astfel, Keck moare ucis de o grenadă, căpitanul John Gaff ştie că oamenii săi vor muri din cauza dorinţei superiorului său de a căpăta o avansare, McCron sfîrşeşte prin a înnebuni, iar Bell este părăsit de preaiubita sa soţie.</p><p align="justify">Dar, în condiţiile acestea improbabile, legăturile în grup se consolidează, cei rămaşi ajungînd ca, în mijlocul ororilor războiului, să formeze o familie, cu atît mai mult cu cît senzaţia de rupere de restul lumii se accentuează pe parcursul întregului film, supravieţuirea grupului fiind unicul motiv al luptei. Reflecţiile lui Witt asupra naturii umane, a naturii şi a războiului asigură nu numai coerenţă filmului, dar constituie şi miza finală a acestuia.</p>

Patronu

08.09.2018

Coming soon.

0 2

Patronu

08.09.2018

Am revăzut de curând acest film, unul dintre favoritele mele. Spre deosebire de majoritatea filmelor de război ce au în centru faptele de vitejie ale unor persoane sau grupuri, The Thin Red Line se axează mai mult pe partea psihologică a războiului şi trăirile interioare ale personajelor. Filmul are o distribuţie de zile mari (Nick Nolte, George Clooney, John Travolta, John Cusack, Woody Harrelson etc.), dar multe dintre staruri au doar apariţii scenice. Se remarcă totuşi prestaţiile impecabile ale lui Nick Nolte şi James Caviezel. Coloana sonoră e şi ea superbă şi în ton cu filmul, fiind semnată de Hans Zimmer. Filmul a aparut în 1998, în aceiaşi perioadă cu Saving Private Ryan, ăsta fiind şi principalul motiv pentru care n-a avut foarte mare succes la public, însă eu îl consider superior ecranizării lui Spielberg. Un film excelent cu 7 nominalizări la Oscar (inclusiv cel mai bun film, regizor, scenariu) pe care vi-l recomand tuturor.

16 5

sinradu

08.09.2018