The Train

The Train

Acțiune, Dramă, Thriller, Război (France, United States of America)

John Frankenheimer

Les Productions Artistes Associés, Les Films Ariane, Dear Film Produzione

25 Iunie 2021

Undeva pe la inceputul lunii august 1944,dupa ce au trecut mai bine de 1500 de zile de ocupatie germana,la muzeul Jeu de Paume din Paris nemtii au adunat o multime de tablouri ale unor pictori celebrii,Renoir,Gauguin,Van Gogh,Manet,Degas,Picasso,Cezanne,Matisse si multi altii,pe care vroiau sa le trimita urgent cu trenul in Germania,Parisul fiind declarat oras liber iar armata aliata se apropia cu repeziciune.Cum valoarea tablourilor este estimata la un miliard de reichmarks,bani suficienti pentru echiparea a zece divizii Panzer,colonelul Von Waldheim,cel insarcinat de la Berlin cu asigurarea transportului,reuseste sa obtina aprobarea de la generalul Von Lubitz ca trenul cu tablouri sa aiba prioritate maxima dupa plecarea unui tren blindat cu armament de cea mai mare importanta spre frontul de vest.Paul Labiche,un sef de sector din gara unde s-a format deja trenul,incearca sa impiedice aceasta actiune a nemtilor si este ajutat de membrii rezistentei franceze,care prin cateva metode ingenioase fac tot posibilul sa nu permita ca trenul cu tablouri sa paraseasca Franta

ghebala

08.09.2018

Un film despre dejucarea planului de de a scoate din Franta a unor tablouri apartinind patrimoniului artistic al Frantei de catre hitleristi. Merita mai ales vazut datorita interpretarii remarcabile a celor doi monstrii sacrii a cinematografiei: Burt Lancaster si Jeanne Moreau.

3 0

ceapaev

08.09.2018

Un film care reflecta starea de spirit si atitudinea patriotica a francezilor, bine puse in opera de regizor si jucate magistral de actorii din distributie.

0 0

remyy63

08.09.2018

Un film excelent,despre o actiune a unui ofiter german,fanatic iubitor de arta ,de a scoate din Franta ocupata cu o garnitura de tren a numeroase tablouri de o valoare inestimabila,realizate de pictori celebri pe de o parte si riposta data de rezistenta franceza care incearca sa impiedice acest lucru,de partea cealalta.O interpretare a actorului Burt Lancaster de exceptie!

8 4