The Trial

Thriller, Dramă (United Kingdom)

David Hugh Jones

British Broadcasting Corporation, Europanda Entertainment B.V.

18 Iunie 1993

20 Septembrie 2021

<p align="left">Ecranizare a romanului "Procesul" de Franz Kafka, filmul de fata arata cat de usor ti se pot inscena annumite lucruri daca deranjezi pe cine nu trebuie. Asa se gaseste si functionarul Josef  in situatia in care se trezeste arestat pe baza unor acuzatii de care nu are habar. Intr-o dimineata este trezit din somn de doi barbati care ii spun ca este arestat fara a i se aduce la cunostinta acuzatiile. Intr-un tarziu este eliberat insa tot fara a stii ce a facut. Atunci, Josef incearca sa descopere adevarul, sa afle de ce este acuzat pentru a stii ce sa faca ca sa fie achitat. Desi incearca sa afle tot adevarul, intr-un final Josef se gaseste prins intr-un cosmar din care nu stie cum sa iasa.</p>

crazy_bloggera

08.09.2018

Un film care te infioara cand te gandesti cate ti se pot inscena. Imi place jocul actorilor Kyle MacLachlan si Anthony Hopkins.

1 0

tara

08.09.2018

Foarte bine realizat filmul, Kyle MacLachlan si Anthony Hopkins fac un joc exceptional iar Kafka este genial!

1 0

daphne

08.09.2018

Intr-o anumita masura, desigur. Pentru ca este si ceva modern in acest film - ceva din perceptia omului contemporan noua asupra 'organizarii' absurdului. Senzualitatea mi se pare un pic mai accentuata in film decat in roman; lucru de altfel firesc in cinematografie. Dar interesant reprezentata. Si spatiile in care se desfasoara evenimentele sunt foarte ingenios puse in imagine. Jocul actorilor e bun, regia la fel. Dar ce e mai important la acest film, consta in redarea unei tensiuni supraordonate, care pluteste bizar peste oameni si in ei, si care ii absoarbe pe acestia iminent intr-o existenta absurda. Aceasta era si ideea cartii; de aceea si filmul si-a facut treaba si e unul reusit. Concluzia mea este ca filmul The Trial este o ecranizare destul de fidela a unui roman esential pentru inceputul modernitatii culturale. Nota e un 8-9.

4 0