Vikingii

The Vikings

Acțiune, Aventuri, Dramă, Istoric, Romantic (United States of America)

Richard Fleischer

Bavaria Film, Brynaprod S.A., Curtleigh Productions

20 Octombrie 2021

<p>Poveste din <em>Saga Vikinga</em> despre doi frati <strong>Einar</strong> si <strong>Eric</strong>, rivali la comanda si in dragoste. Un film aproape clasic printre primele difuzate in Tehnicolor si apoi Cinemascope in Romania. <strong>Einar</strong> si <strong>Eric</strong> nu stiau ca sunt frati. In tinerete in urma unui accident produs fara voie de <strong>Eric</strong>, <strong>Einar</strong> ramane fara un ochi. Mai tarziu cei doi iubesc aceiasi femeie <strong>Morgana</strong>. Finalul total neprevazut aduce un farmec aparte acestei pelicule, adaptata dupa romanul lui <em>Edison Marshall</em>  "<em>Vikingii</em>" de scenaristul <em>Dale Wasserman</em> si regizat de <em>Richard Fleischer</em>. Imaginile extraordinare realizate de <em>Jack Cardiff</em> director photograph si <em>Walter Wottitz</em> cameraman. Ca narator a fost distribuit un mare actor: <em>Orson Welles</em>. </p><p> </p>

paulgrojdi

08.09.2018

O inpresionanta ecranizare ,un excelent film.E unul din primele filme la care am plans,fiindu-mi povestit in timp ce priveam(nu stiam sa citesc la 5 ani).Alaturi deTunelul timpului , Manix si Nemuritorul face parte din filmele care mi-au ramas intiparite bine in memorie.Nu ratati ocazia de a-l vedea sau revedea.

1 1

Juristul

08.09.2018

"Vikingii",nu este numai un film de dragoste.Este o ampla Epopee,a traditiilor si vietii celebrului popor nordic:"vikingii",stramosii nordicilor de azi.Un popor dintre cele mai luptatoare,plini de cruzime in razboaie,dar si cu minunate calitati umane.Ragnar-Regele lor,are doi fii:Einar,fiul cel mare,cinic,persiflant si crud,mai ales devenit insuportabil dupa ce ramane fara un ochi,avid de putere si care considera ca totul i se cuvine numai lui.De fapt Einar este un luptator desavarsit si se dovedeste a fi si cu multe calitati morale.Tanarul si frumosul Eric,ne apare mult mai uman,in comparatie cu fratele sau mai mare.Mai ales,ca el nu avea nici macar in gand dorinta de putere,de a-l urma pe tatal sau la conducere.La fel de bun luptator ca si Einar,Eric este mai semtimental,motiv care il face sa devina favoritul frumoasei Morgana.Lupta dintre cei doi frati se da pe doua fronturi.Pentru a demo nstra calitatile lor de adevarati vikingi si pentru dragostea Morganei.Batalia finala dintre cei doi frati,modul in care Einar cedeaza ,dovedeste ca totusi avea un puternic caracter.Amploarea cu care ne este prezentata istoria vikingilor,obiceiurile lor,luptele pe mare,unde erau invincibili,chefurile uneori desfrantate,dar traditionale,amplitutidinea sentimentelor si de duritate si de sensibilitate,este narata si scoasa si mai mult in evidenta de Orson Welles.Cel mai semnificativ moment al filmului,simbolul puterii "vikingilor"este inceputul filmului.Aparitia corabiilor,specificul constructiilor sale cu forma lor inconfundabila.UN FILM ISTORIC,care a facut ISTORIE !

3 1

Bci2

08.09.2018

N-am inteles de ce regizorilor si unora le place sa le cante in struna unor bande de talhari vikingi barbari care au jefuit Britania si Europa in lung si in lat. La fel s-a intimplat si cu filmele despre mongoli, cele cu mauri, sau cele despre cazaci. Si unii si altii au jefuit, violat si omorit oameni care nu le-au facut nici-un rau si traiau in teritorii vecine, pasnice care nu se asteptau la atacurile acestor bande de barbari puternici din Nord venind pe mare si fugind inapoi pe mare. Dupa ce abia erau pe cale sa iasa din perioada neagra a istoriei evului mediu, locuitorii din vestul Europei sunt crunt loviti de acesti vikingi barbari lacomi si rai. Dar, pina la urma, Alfred cel Mare le-a venit de hac, i-a oprit in Nordul Angliei. In Franta, alti barbari-maurii-- au fost opriti de Charles Martel -- poreclit Ciocanarul, care i-a batut cu armata lui bine organizata pe barbarii mauri ce se credeau de neinvins dupa ce jefuisera si omorasera fara mila tot sudul Frantei. Asa s-a scris istoria cind lumea era impartita in jefuiti si jefuitori, cei care ataca si cei care sunt atacati --si n-au incotro asa ca se apara cu spatele la zid. Dupa ce s-a terminat cu vikingii, in parte batuti in Nordul Angliei, dar mai tarziu inghetati si infometati de mica perioada glaciara, armatele considerabile ce au fost asamblate pentru combaterea vikingilor in Europa n-au putut fi lasate la vatra; acesti ucigasi antrenati--cavalerii din Europa-- asa de mult laudati, de exemplu, in cartile lui Walter Scott, atunci au fost folosit sa atace si sa-i jefuiasca nu numai pe pagani, dar si Bizantul crestin, dar ortodox, nu catolic, sub pretextul cruciadei si in numele crucii si a religiei crestine! Intr-un fel, au fost ,contaminati' de spiritul si ,lectiile' de jaf, viol, omucidere si cotropire lacoma pe care li le-au dat vikingii barbari. Vestul Europei poate ca s-ar fi barbarizat complet daca n-ar fi intervenit un armistitiu de nevoie intre Richard Inima de Leu si Saladin Cel Intelept, punind capat astfel unei cruciade ce nu a avut scopuri foarte diferite de cele ale vikingilor-- acelea de a jefui, omori pe ,inamici' si a cotropi in numele religiei-- o religie care spune ,,in primul rind sa nu ucizi!"...

1 11