The Way Back

Dramă, Aventuri, Istoric (Poland, United Arab Emirates, United States of America)

Peter Weir

Kontsept Film Company, Imagenation Abu Dhabi FZ, Exclusive Films, Monolith Films, On the Road, Point Blank Productions, National Geographic Films

3 Septembrie 2010

30 Noiembrie -1

Inspirata din romanul "The Long Walk: The True Story of a Trek to Freedom" al autorului polonez Slawomir Rawicz, drama "The Way Back" are in centrul actiunii un grup de prizonieri de diverse nationalitati dintr-un gulag siberian, care reusesc sa evadeze si sa isi croiasca drum spre India. In anul 1940, satuli de frig, foame, persecutii, lipsa de ingrijiri medicale si executii nemeritate, Janusz, Tomasz, Voss, Zoran, Valka si Smith decid sa sfideze autoritatile sovietice si sa evadeze din lagarul de munca fortata. Nevoiti sa traverseze cu piciorul teritorii necunoscute si salbatice si sa infrunte vitregiile naturii, fostii prizonieri parcurg aproximativ 6.500 de kilometri in drumul lor spre libertate, marsaluind prin Mongolia, China si Tibet, prin desertul Gobi si prin Muntii Himalaya, cu scopul de a ajunge in India. In timpul calatoriei lor dramatice, in cursul careia unii dintre ei isi pierd viata si altii isi ratacesc credinta si speranta, Janusz, Valka Tomasz, Smith, Zoran si Voss o intalnesc pe adolescenta Irena si o iau sub aripa lor ocrotitoare pentru a o ajuta sa supravietuiasca.

alexk

08.09.2018

O poveste centrata pe soldaţi polonezi care au scăpat dintr-un Gulagul rusec, în 1940 filmul The Way Back este bazat pe memoriile lui Slawomir Rawicz, care descrie evadarea sa dintr-un gulagul siberian şi parcurgerea a circa 4000 mile spre libertate prin India. Memoriile foarte populare au fost vandute in peste 500.000 de exemplare şi este creditat ca sursa de inspiratie pentru multe explorari . Cu toate acestea, în 2006, BBC a descoperit înregistrări (inclusiv unele scrise de Rawicz însuşi) si a arătat că soldatul polonez a fost eliberat de către URSS în 1942 şi evadarea prin India a fost în întregime fictiva. Oricum, chiar şi criticii Rawicz, cel puţin cei care au cunoştinţe despre Uniunea Sovietică, simt ca mare parte din carte este adevarat, mai ales pajasele referitoare la practicile refgimului sovietic. Aleksander Topolski, marele istoric polonez, specialist in studii asupra Uniunii Sovietice conchide: "Chiar si acum, unora oameni (inclusiv câtiva care au auzit ce s-a întâmplat cu mine) li se pare greu de crezut că condiţiile monstruoase cu care ne-am confruntat în URSS la acea vreme au fost într-adevăr aşa de rele. Controversa asupra unora dintre faptele din povestea lui Rawicz nu distrage atenţia de la valoarea literare a cărţii,ea rămâne o capodopera.

6 6

berby

08.09.2018

Un film de vizionat si de luat anumite invataminte, o poveste pe alocuri fictiva despre supravietuire si viata chinuita, intelegerea celorlalti, rabdarea si crezul ca se poate. Energia, vitalitatea, indrazneala, iti dispar cu desavarsire si'si face loc indoiala, teama si nesabuita cedare isi creaza loc in mintea ta; neincrederea in cei din jur, ganduri nebunesti iti vin, esti confuz si totusi ai vrea sa mergi mai departe, dar parca toate'ti sunt impotriva. Cam prin aceste stari te trece acest film, este "o nebunie", demential, punand totul "cap la cap", inveti ceva, cum sa nu ajungi in pragul sinuciderii cand toate'ti merg pe dos si n'ai nici'o speranta, cum te apuca "istericalele" cand esti terminat psihic si fizic, cum faci fata, cum sa nu te exteriorizezi in situatii limita si sa'ti pastrezi calmul si energia si sa gasndesti de doua ori inainte de'a face inca un pas.

2 3

baramrs

08.09.2018