Salbaticul

The Wild One

Dramă (United States of America)

László Benedek

Stanley Kramer Productions

22 Iunie 2021

“The Wild One” este bazat pe nuvela “Cyclists’Raid” a lui Frank Rooney apărută in ianuarie 1951, fiind primul film ca reper al curentului rebeliunii anilor ’50, un deschizător drumuri pentru multe talente ce vor urma, un clasic despre bandele de motociclişti nonconformişti (un film interzis timp de 14 ani în Anglia) din California. Johnny Strabler (Marlon Brando) este povestitorul şi liderul unei găşti de motociclişti din “Black Rebels Motorcycle Club”, care invadează un oraş mic, cu oameni somnoroşi şi indispuşi la eventualele schimbări de mentalitate. În acelaşi timp în oraş se desfăşoară o cursă particulară de moto-cross, unde trupa lui Johny nu este accepatată să participe. Ajunşi în oraşul Wrightsville, Johnny se îndrăgosteşte neaşteptat de chelneriţa/fata Kathie (Mary Murphy), a bătrănului şerif Harry Bleeker (Robert Keith) care văd adevărata faţă a lui. Chino (Lee Marvin) este liderul altei găşti de motociclişti ce soseşte în oraş, cu care de dragul existenţei unei controverse va intra în conflict cu Johnny, fapt ce va duce la accidentarea unui motociclist de către un localnic bătrân şi neatent automobilist. Ostilitatea si psihoza pe care o exercită locuitorii acestui oraş asupra acestor două grupuri de motociclişti va degenera în nişte evenimente nedorite de nici una părţi.

Childs_Play

08.09.2018

Daca vreti sa vedeti cum aratau motociclistii rebeli inainte de Hell’s Angels, asta e filmul potrivit. Ca sa nu fiti dezamagiti, a fi biker rebel pe vremea aceea insemna sa faci parte dintr-un grup, sa dai buzna in orasele care-ti ies in cale, unde sa bei bere si eventual sa mai rastorni cate o masina, sa faci galagie si sa te amuzi pe seama celor batrani care nu-ti inteleg argoul sau muzica. Nu e cine stie ce, daca ma intrebati pe mine. Pana la urma, cetatenii “cuminti” ai orasului sunt cei cu adevarat violenti si care pun mana pe bate si pistoale pentru a-i alunga pe “cotropitori”. Din punct de vedere al actiunii filmul nu e cine stie ce, dar influenta pe care a avut-o se pare ca a fost foarte mare. Se presupune ca inspiratia pentru numele Beatles-ilor a venit de la unul din cele doua grupuri de motociclisti din film; jeansii, bocancii si geaca de piele au devenit obligatorii pentru orice razvratit care se respecta si Brando a reusit sa promoveze un fel de “institutie” a rebelului, a rebeliunii fara motiv, doar din dorinta de a iti manifesta individualitatea si de a te descarca. Intrebat “What are you rebelling against?” el raspunde “Whaddya got?” – se razvrateste impotriva oricarui lucru, doar de dragul de a o face, de a fi diferit de “square-heads”. La fel e si bataia cu Chino, seful bandei rivale; cei doi se lupta fara sa stie prea bine de ce fac asta.

1 0

Deniro

08.09.2018

Un film satisfacator . Marlon Brando își joaca foarte bine rolul de sălbatic.Este si un film bun alb negru. Nota 6

1 1

08.09.2018

Dupa 60 de ani de la aparitia filmului mi se pare ca " moda "motociclistului rebel , furios si salbatic nu s-a schimbat in esenta.Aceleasi haine de piele, bocanci,ochelari si casti... chiar daca croiala este alta,aceiasi furie si betie a vitezei, aceleasi parcursuri in grup si furie dezlantuita, claxonari in grup...si aceiasi civili plictisiti si ursuzi, batrani si neputinciosi, furiosi pe viata care le-a trecut printre degete...Fara a fi o capodopera, mie filmul mi-a placut prin dramatismul sau, setea de viata si interpretarea unui cuplu cinematografic nemuritor : Marlon Brando si Lee Marvin. Paralelismul dintre frumos si urat dintre pasiune si obsesie dintre iubire si ura , dintre tanar si batran, dintre rebel si resemnat...m-a fascinat.

0 0