The X Files

Mister, SF, Thriller (Canada, United States of America)

Rob Bowman

Ten Thirteen Productions, 20th Century Fox

19 Iunie 1998

9 Octombrie 1998

<p>"Dosarele X" este un departament al FBI-ului, dedicat rezolvarii cazurilor ce par sa aiba elemente paranormale. </p><p> Scully si Mulder sunt doi agenţi speciali FBI care investighează cele mai inexplicabile cazuri, al căror secret e ţinut cu străşnicie de către guvern. Foarte repede, agenţii Dana Scully şi Fox Mulder ajung să intre în posesia unor informaţii strict confidenţiale despre evenimente puţin sau deloc cunoscute (inclusiv venirea extratereştrilor). Deşi reprezentanţii guvernului încearcă să acrediteze ideea că “dosarele” acestor cazuri inexplicabile sunt false, cei doi agenţi nu pot accepta ideea unor fenomene paranormale care ar fi declanşat evenimentele. Ei îşi pun viaţa în pericol clipă de clipă pentru a demonstra că, “adevărul e dincolo de noi”. </p>

Alisuk

08.09.2018

f f f mult mi-a placut filmul, e chiar mai bun acesta din 1998 decat cel din 2008. Nota 10 +

2 1

Bci2

08.09.2018

Film serial TV reusit de actiune, mister si SF care arata incercarile a doi agenti FBI isteti si inteligenti de a rezolva cazuri ce implica extraterestri (ET) care au intentii rele: se pare ca au planuri de a cuceri Pamantul si de a inrobi, sau elimina, omenirea. Un fel de varianta detectiva a ,,Razboiului Lumilor" in care ET lucreaza in mod subtil si misterios, folosind oameni pe care-i modifica in unele episoade pentru scopurile lor. Atit scopul cit si modul de implicare a extraterestrilor este atit de misterios in cit agentii sefi, superiorii din agentie ai celor doi agenti speciali nu cred in implicarea de ET pentru ca dovezile produse de cei doi nu par suficiente iar ET stiu cum sa-si acopere urmele cu dibacie. Acesti doi agenti speciali sunt: o femeie tanara si simpatica-- dragalasa, actrita Gillian Anderson, in rolul agentei speciale Dana Scully Scully, si un barbat subtirel-- frumusel, agentul special Fox Mulder (rol jucat splendid de David Duchovny)--care vorbeste insa cu o voce joasa care nu se impune. Misterul este asa de dens incit in multe episoade nu intelegem mai deloc la inceput care este substratul sau rostul actiunilor. De exemplu, intr-unul din episoadele din fisierul X vedem la inceput un craniu ciudat de om care pare contaminat si o echipa ce investigheaza imbracata in costume speciale pentru ca sa previna contaminarea. Agenta Scully incearca sa vada la microscop structura ciudata de ET, iar cuplul celor doi agenti, impreuna, sunt in mijlocul unei sir de actiuni care devin din ce in ce mai primejdioase. Explozii uriase, avalanse, situatii care par fara scapare. Implicarea guvernului din Washington si multe altele... Cei doi din cuplu parca au o iubire ascunsa, nedeclarata, unul pentru altul, iar Dana parca-l tine la distanta pe Mulder desi tine mult la el. Deci, sunt in episoade si ,mistere' de iubire nu numai de ET. Dana este o femeie logica, rationala, care sufera in tacere (de ce?); el, Mulder-i un barbat inteligent cu o voce joasa, cam inceata, extrem de calm de cele mai multe ori, in ciuda evenimentelor stranii pe care le descopera pas cu pas; pare incet, dar este foarte istet-- cu o inteligenta ce face fata aproape tuturor cazurilor cele mai complexe sau dificile. Cei doi se combina intr-o echipa detectiva exceptionala, desigur cu exceptii cand ea este intre viata si moarte in camera de urgenta, si nu-si revine din coma decit atunci cand el ii spune cu o voce indurerata sa vina inapoi de unde este--de pe taramul celalalt. Pe alocuri, unele episoade sunt prea greu de urmarit, desi regia filmului este foarte buna, dar uneori actiunile devin cam invalmasite, alambicate si greu de urmarit in intregime deoarece fac salturi de la o serie de evenimente la altele, cu alte situatii sau actori. Filmul serial TV este unul dintre cel mai reusite din genul SF-ET, detectiv, thriller, de aventura si rar de iubire/prietenie ce merita vazut, iar fiecare episod este de sine statator, ceeace este inca un plus al acestui serial de filme pe ecranul mic TV.

1 8

boyscout

08.09.2018

Mi-a placut misterul si suspansul din film,dar cred ca trebuie sa-l mai vad de cateva ori ca sa inteleg scenariul mai putin generos in detalii.M-a lasat cu o multime de semne de intrebare......sau poate asta era si scopul.Marturisesc ca nu am urmarit serialul decat foarte putin .Oricum e un film bun,dar mai bun e serialul

1 1